ایرانی‌ها سالانه ۱۸۰ عدد تخم‌مرغ می‌خورند/افزایش ۲۵ عددی سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور

ایرانی‌ها سالانه 180 عدد تخم‌مرغ می‌خورند/افزایش 25 عددی سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور

سرانه مصرف تخم‌مرغ در دو سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته و هدف رسیدن به سرانه مصرف متوسط جهانی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ در روز جهانی تخم‌مرغ با اعلام این مطلب گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ از سال ۸۹ تاکنون با برگزاری این ستاد از ۱۵۵ عدد با ۲۵ عدد افزایش به ۱۸۰ عدد در سال رسیده است.

فرزاد طلاکش افزود: تخم‌مرغ افزایش سرانه مصرف قابل توجهی را در چند سال اخیر داشته، ولی باید این رقم به میانگین مصرف کشورهای پیشرفته که حدود ۲۶۰ عدد است، برسد.

وی با بیان اینکه ایران مقام دهم در تولید تخم‌مرغ جهان است، خاطرنشان کرد: از مصرف سرانه ۱۸۰ عددی تخم‌مرغ در کشور، حدود ۳۰ درصد آن را مصرف صنایع غذایی تشکیل می‌دهد.

طلاکش ادامه داد: برای ترویج مصرف تخم‌مرغ تعامل‌هایی با رستوران‌ها، فست‌فودها و بوفه مدارس برای عرضه تخم‌مرغ در این مکان‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: تخم‌مرغ هم‌اکنون در میادین میوه و تره‌بار به‌صورت بسته‌بندی شده و شناسنامه‌دار عرضه می‌شود و عرضه آن به‌صورت فله و بدون شناسنامه ممنوع است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار یادآور شد: شعار “هر انسان سالم یک تخم‌مرغ در روز” به تصویب وزارت بهداشت رسیده و از پیام‌های آموزشی صدا و سیما پخش می‌شود.

طلاکش در پایان تأکید کرد: باورهای غلطی که در جامعه درباره تأثیر سوء مصرف تخم‌مرغ بر روی سلامت افراد وجود داشته، از بین رفته و مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ در رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود.

گفتنی است، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، وزارت آموزش و پرورش، صداوسیمای جمهوری اسلامی، سازمان میادین میوه و تره‌بار، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، سازمان جهانی تخم‌مرغ، کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار، شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران مرجع، انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار و اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اعضای این ستاد را تشکیل می‌دهند./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910716-02

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.