ایران در میان ۵ کشور دارنده فناوری تجهیزات سوختگیری CNG

۳۱فروردین۱۳،

ایران در میان ۵ کشور دارنده فناوری تجهیزات سوختگیری CNG

پژوهشگران پارک فناوری پردیس با طراحی و ساخت تجهیزات سوختگیری CNG برای انتقال گاز فشرده به خودروها کشور را جزء پنج کشور دارنده این فناوری قرار دادند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، امیر والا- مجری طرح –  با بیان اینکه این دستاورد آخرین قسمت از زنجیره حوزه اکتشاف، استخراج، استحصال و انتقال گاز طبیعی و تبدیل به گاز فشرده برای ماشین ( CNG ) به شمار می‌آید، گفت: این دستاورد شامل تجهیزات سوختگیری CNG برای انتقال گاز فشرده از جایگاه‌های سوختگیری به خودروها است.

وی با بیان اینکه این تجهیزات جزء اقلام تحریمی است، اظهار داشت: دانش فنی تولید این تجهیزات در اختیار ۲ شرکت اروپایی و ۲ کمپانی آمریکایی است و با تولید این تجیهزات ایران پنجمین سازنده تولید این تجهیزات در دنیا به شمار می‌رود.

مجری طرح با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور کار تحقیقاتی در این زمینه را آغاز کردیم و با نمونه سازی آن و انجام مطالعات و تست‌های میدانی اقدام به تولید صنعتی این ست کردیم.

والا توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط آب و هوایی کشور را یکی از مزایای این دستاورد نام برد  و یاداور شد: نمونه‌های خارجی با پیش فرض اینکه گاز کاملا تصفیه شده و خشک است، تولید شده ولی در این پروژه با توجه به شرایط کارکرد جایگاه‌های CNG، نوع استفاده اپراتور، کیفیت گاز و خودروهای کشور که موارد غیر استاندارد در آن وجود دارد، طراحی و عرضه شده است.

این محقق ادامه داد: علاوه بر این، این تجهیزات برای گاز مرطوب و خورنده نیز قابل استفاده است.

وی مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی را از دیگر مزایای این تجهیزات ذکر کرد و یادآور شد: این دستاورد موفق به دریافت استانداردهای کیفی از سوی یک موسسه خارجی و همچنین دارای CE است.

والا از کاربرد این طرح در کشور خبر داد و یادآور شد: این تجهیزات به صورت پایلوت در مناطق مختلف آب و هوایی کشور اعم از گرمسیر، سردسیر و مرطوب و پر گردو خاک در حال تست است.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.