نزدیک به ۱۰۰ درصد دارندگان کارت هوشمند سوخت سوختگیری کردند

به منظور ثبت سهمیه بنزین روی کارت های سوخت

نزدیک به ۱۰۰ درصد دارندگان کارت هوشمند سوخت سوختگیری کردند

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: نزدیک به ۱۰۰ درصد دارندگان کارت هوشمند سوخت خودروهای سواری برای حداقل یک بار سوختگیری در مهلت تعیین‌شده به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه کردند.

به نقل از شانا جلیل سالاری با اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن مهلت زمان تعیین شده برای حداقل یکبار سوختگیری دارندگان کارت هوشمند سوخت حداقل تا ۳۱ خردادماه سال جاری، تقریبا تمامی دارندگان کارت سوخت خودروهای سواری مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: بیشتر کارت سوخت‌هایی که دارندگان آنها در مدت ۲ تا ۳۱ خرداد برای حداقل یکبار سوختگیری به جایگاه‌های عرضه سوخت این شرکت مراجعه نکرده‌اند، مربوط به دارندگان موتورسیکلت است که به زودی درباره این کارت ها تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: در زمان تمدید مهلت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۲۵ خرداد) حدود ۹۶ درصد از دارندگان کارت هوشمند سوخت به سامانه مراجعه کرده بودند که این رقم تا پایان خرداد به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

سالاری تاکید کرد: به زودی اطلاعات دارندگان کارت هوشمند سوخت به منظور تجمیع اطلاعات سهمیه‌ای افراد در سامانه هوشمند سوخت جمع‌آوری خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طی اطلاعیه شماره چهار خود در هفته گذشته این مهلت را تا پایان خردادماه تمدید کرد و افزود: تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت که تاکنون موفق به یک بار سوختگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت نشده‌اند، صرفا تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند به یکی از جایگاه های سوخت کشور مراجعه کنند و بدیهی است در صورت عدم سوختگیری در مدت یادشده، سهمیه کارت هوشمند سوخت آنان به طور کامل حفظ نخواهد شد.

به گزارش شانا، الزام به یک بار سوخت گیری تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت تنها به منظور جمع آوری اطلاعات سامانه هوشمند سوخت است و با این روش، شخصی که در این مدت به جایگاه مراجعه و اقدام به سوختگیری خودرو می کند، سهمیه باقی مانده یارانه ای، نیمه یارانه ای و آزاد وی محاسبه و به صورت فیزیکی در کارت وی درج خواهد شد که از طریق نمایشگر دستگاه قابل مشاهده است.

این طرح به منظور مشخص شدن سهمیه های باقیمانده و ذخیره شده در کارت های هوشمند سوخت و آمادگی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرایی شده است و با این روش تمام سهمیه ماه های گذشته دارندگان کارت سوخت محاسبه و در کارت ها درج خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این طی اطلاعیه شماره ۳ خود به تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت اعلام کرده بود: لازم است تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت به منظور تثبیت مشخصات و درج فیزیکی میزان و قیمت سهمیه در کارت هوشمند سوخت از تاریخ ۲ تا ۲۵ خرداد سال جاری حداقل یک نوبت سوختگیری کنند که در صورت سوختگیری نکردن دارندگان کارت سوخت، سهمیه آنها به طور کامل محاسبه نشود.

شنبه ۳ تیر   ۱۶:۵۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.