ایران و الجزایرهمواره در سختی ها و آسانی ها در کنار یکدیگر بوده اند

به گزارش خبرنگار ایرنا در الجزایر، رییس جمهوری الجزایر در دیدار عصر پنجشنبه حجت الاسلام ‘محمد رضا میرتاج الدینی’ معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی با وی دستیابی به فناوری هسته ای صلح آمیز را حق جمهوری اسلامی ایران دانست.

بوتفلیقه در خصوص تحولات منطقه نیز ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در روند تحولات منطقه، ثبات و امنیت را در گروه راه حل مسالمت آمیز مشکلات و به دست خود مردم منطقه عنوان کرد.

رییس جمهوری الجزایر همچنین با اشاره به برگزاری دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک دو کشور در سال جاری بر آمادگی الجزایر برای توسعه همکاری های دوجانبه با ایران تاکید کرد.

بوتفلیقه و میرتاج الدینی در این دیدار پیرامون روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

میرتاج الدینی برای تسلیم پیام دعوت ‘محمود احمدی نژاد ‘ رییس جمهوری ایران به عبدالعزیز بوتفلیقه برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد که در شهریورماه در تهران برگزار می شود به الجزایر سفر کرده است.

معاون رییس جمهوری ایران در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه الجزایر در جنبش عدم تعهد، حضور الجزایر و شخص رییس جمهوری این کشور در این اجلاس را حائز اهمیت دانست.

میرتاج الدینی ضن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به صورت یکصدا بدنبال دستیابی به حق خود در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است و در عین حال با رویکردی مثبت به مذاکرات در این رابطه ادامه می دهد.

وی همچنین پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه با اشاره به در پیش بودن اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور بر ضرورت فعالیت مشترک برای ارتقاء سطح همکاری ها تاکید کرد.

معاون رییس جمهوری ایران یادآور شد، روابط دو جانبه ایران و الجزایر با چشم اندازی روشن در تمامی زمینه ها در حال توسعه است.

معاون رییس جمهوری ایر روز سه شنبه برای یک سفر رسمی چهار روزه وارد الجزایر شد و از سوی ‘مراد مدلسی’ وزیر امور خارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت .

وی روز چهارشنبه نیز با ‘عبدالقادر بن صالح’ رییس مجلس سنا و ‘مراد مدلسی’ وزیر خارجه الجزایر دیدار و گفت وگو کرد.

خاورم**۱۲۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۱۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.