لزوم همگرایی کشورهای مستقل و عدالت طلب در مسیر پیشرفت و سازندگی

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، روسای جمهور ایران و بولیوی با اشاره به اینکه دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و ضد امپریالیستی باید در برابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری در کنار یکدیگر بوده و همه توان و ظرفیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و توسعه یکدیگر بکار گیرند بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در جریان سفر به بولیوی و در مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه با بیان اینکه دو کشور دارای ملت‌هایی هستند که برای دستیابی به عدالت، آزادی و احقاق حقوق خود در برابر فشارهای قدرت‌های مستکبر مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: در شرایطی که سلطه‌گران و زیاده‌خواهان همه فرصت‌ها و امکانات جهانی را علیه ملت‌ها و دولت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه بکار گرفته‌اند، باید بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم، چرا که با هم بودن در حقیقت توان و ظرفیت‌های ما را چندین برابر خواهد کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و بولیوی، قلب ملت‌های دو کشور با هم بوده و دو ملت در یک جبهه قرار دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت بولیوی را در راستای پیشرفت خود دانسته و با همه توان از گسترش روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف حمایت خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید همکاری‌ها و ملاقات‌های مقامات دو کشور در راستای تسریع در پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران و بولیوی گسترش یابد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور همه جانبه از دولت و ملت بولیوی در مسیر پیشرفت و توسعه روزافزون حمایت کرده و آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، کشاورزی، دامداری، رسانه‌ای، تجاری و سایر بخش‌ها در اختیار آنها قرار دهد.

رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله علم و فناوی، هوا و فضا، کشاورزی، صنعت و معدن، اقتصاد و پتروشیمی اظهار داشت:‌ قدرت ملت‌ها قدرتی بی‌پایان است و مطمئناً هر ملتی که بتواند روی پای خود بایستد به همه پیشرفت‌ها و سازندگی‌ها خواهد رسید.

اوو مورالس رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر احمدی‌نژاد به کشورش با اشاره به عزم دولت و ملت این کشور مبنی بر گسترش روابط همه‌جانبه با کشورهای ضدامپریالیستی، بویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: توسعه روابط همه جانبه با ایران موجب تقویت بولیوی در بخش‌های مختلف خواهد بود و دولت و ملت بولیوی امروز از حضور رییس‌جمهور و مقامات عالیرتبه ایران در کشورشان بسیار خوشحال هستند.

مورالس با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و بولیوی بر پایه دوستی و علاقه متقابل شکل گرفته، خواستار افزایش سطح مراودات و همکاری های دو جانبه و بین‌المللی میان دو کشور شد.

همکاری در زمینه های بهداشت، درمان و سلامت، احداث کارخانه‌، انتقال تجربیات و آموزش در عرصه های مختلف تجاری، کشاورزی و صنایع نفت و گاز از دیگر محورهایی بود که روسای جمهور و هیات‌های عالیرتبه ایران و بولیوی بر آن تاکید کردند.

**۱۵۳۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۷۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.