اینترنت قابلیت عظیمی برای ایجاد جامعه ای پویا دارد

۲۱ام بهمن ،

فاوانیوز: رییس پلیس فتا با اشاره به اینکه آزادی بیان، پویایی فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و زبانی می تواند در اینترنت افزایش یابد، گفت: اینترنت قابلیت عظیمی برای ایجاد یک جامعه پویا دارد.

سردار “سیّد کمال هادیانفر” رییس پلیس فتا ناجا در حاشیه همایش و کارگاه آموزشی دو روزه پلیس فتا در گفتگو با خبرنگار این پایگاه، گفت: اینترنت این دهکده جهانی فضایی را بوجود آورده است که هر شخصی که به آن دسترسی دارد می‌تواند در حالت‌های مختلفی که در محیط آنلاین وجود دارد، شرکت کند و به حجم گسترده‌ای از اطلاعات ارائه شده از سوی دیگران دسترسی یابد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اینترنت قابلیت عظیمی برای ایجاد یک جامعه پویا دارد که در آن آزادی بیان، پویایی فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و زبانی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این شبکه تبادل اطلاعات، تهدیداتی را نیز به همراه دارد.

سردار هادیانفر ادامه داد: در این خصوص پلیس فتا توانسته با ارائه آموزش و اخطارهای لازم در خصوص جرائم بوقوع پیوسته در فضای سایبر، ضمن آشنا کردن کاربران با نوآوری‌های فضای مجازی، آنها را از تهدیداتی که در این فضا وجود دارد، مطلع کند.

رییس پلیس فتا ناجا ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی به موقع، مهارت و کارایی کاربران را در ارتقاء احساس امنیت در فضای سایبری بالا می برد و این خود تاثیر مستقیم بر کاهش وقوع جرائم در فضای تولید و تبادل اطلاعات دارد.

وی هدف از تشکیل همایش و کارگاه آموزشی پلیس فتا ناجا را بررسی وضعیت پلیس فتا استان‌ها و کسب آخرین دستاوردهای علمی و عملی بدست آمده روز توسط نیروهای فنی این پلیس می باشند.
 
دراین همایش سردار هادیانفر رییس پلیس فتا ناجا ضمن تقدیر از زحمات روسای پلیس فتا استان‌ها، اظهار داشت: نیروهای پلیس فتا اشخاصی فنی و دانش محور می باشند که تا کنون با وجود نو پا بودن این پلیس موفقیت های بسیاری را در کشف جرایم سایبری در میان پلیس سایبری دیگر کشورها بدست آورده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برای پشبرد اهداف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری باید با رعایت اصول و چهار چوب‌ها از تمام پتاسیل های موجود استفاده کرد.

هادیانفر در پایان خاطرنشان کرد: رسالت پلیس فتا در بالابردن سطح آگاهی شهروندان در نحوه استفاده از فضای مجازی، تهدیدات، آسیب ها و خطرات به خوبی محقق شده و همین امر عرصه را برای فعالیت مجرمان در فضای مجازی تنگ کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.