عینک گوگل حرف بد را منتقل نمی‌کند

۱۷اردیبهشت، گوگل قابلیت تازهی برای Google Glass ارائه کرده که در زمان استفاده از قابلیت تبدیل صوت به متن، الفاظ بد را به کلمات مودبانه تبدیل می‌کند.

به گزارش موبنا، Google Glass یکی از تازهترین محصولات گوگل است که با دستگاهی شبیه عینک می‌توان به اینترنت دسترسی داشت، تماس تلفنی برقرار کرد و کاربردهای دیگر را انجام داد.بر این اساس گوگل پیشتر اعلام کرده بود که این عینک قابلیت درک دستورات صوتی را دارد و از آنجا که این قابلیت تاکنون برای رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند هم ارائه شده، احتمال اینکه دستگاه نتواند لهجه کاربران را تشخیص دهد وجود دارد، بر این اساس گوگل گزارش داده که کاربران همچنین می‌توانند با چشمک زدن قابلیت‌های عینک خود را کنترل کنند. گزارش‌های گوگل حاکی از آن است که Google Glass کلمات بد را فیلتر نمی‌کند و بنابراین هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

برای مثال، کاربرانی که از قابلیت تبدیل صوت به متن برای ارسال پیامک استفاده می‌کنند و الفاظ نامناسب به کار می‌برند یا فحاشی می‌کنند این کلمات به شکل خودکار با استفاده از نرم‌افزار خاصی تغییر می‌کند. به این ترتیب از الفاظی که ممکن است به شکل تصادفی هنگام استفاده از برنامه تبدیل صوت به متن به کاربرده شود جلوگیری می‌کند. همچنین قابلیت دیگر این دستگاه تشخیص پلک زدن است، بنابراین می‌توان با چشمک زدن بعضی از قابلیت‌های گوشی را فعال یا غیر فعال کرد. به طور مثال می‌توان با این ویژگی دوربین را برای عکسبرداری آماده کرد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.