بان کی‌مون بر اتحاد جامعه جهانی برای دستیابی به اهداف مشترک تاکید کرد

۳۰م آذر ،

received0.jpg

دبیرکل سازمان ملل متحد در “روز جهانی همبستگی بشری” بر اهمیت همکاری‌ها در میان اعضای جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورتی که ملت‌ها بتوانند در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند خواهیم توانست به اهداف مشترک خود دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه تعهد بدون عمل مانند واژه بدون معنا است، خاطرنشان کرد: تمامی شهروندان جامعه جهانی باید به ما کمک کنند تا ثبات و هماهنگی بین‌المللی افزایش یابد.

در سال ۲۰۰۵ دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار یافتن بیانیه‌ای ۲۰ دسامبر را به عنوان “روز جهانی همبستگی بشری” نامگذاری کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد اتحاد را یکی از ارزش‌های جهانی و اساسی خواند که باید در روابط میان ملل مختلف در قرن ۲۱ مورد توجه قرار گیرد.

بان کی‌مون در بیانیه خود اعلام کرد: مردم سراسر دنیا خواهان آزادی بیشتر، برابری و تعهد می باشند. استقلال جهانی به عوامل متعددی از جمله بهبود وضعیت محیط زیست، ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی بستگی دارد.

بان کی‌مون اعلام کرد: اتحاد و همبستگی عاملی ضروری برای حل و فصل مناقشات و برطرف کردن مشکل‌ها در جهانی است که اعضای آن به یکدیگر وابسته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.