برخی مدیران سینمایی کشور باعث دوری از واقعیات دفاع مقدس شده‌اند

عبدالاحد در واکنش به تولید فیلم حمله به ایرباس ایرانی توسط یک آمریکایی

معاون فرهنگی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق گفت: فضای سینمای کشور برای حمایت از سینمای ارزشی به طور جد عمل نکرده و برخی از مدیران سینمایی کشور با داشتن نگاه‌های شخصی باعث دوری از واقعیات دفاع مقدس شده‌اند.

علی عبدالاحد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام معاونت سینمایی ایران در سپردن پروژه فیلم “حمله ناو وینسنس به ایرباس ایرانی” به یک شرکت آمریکایی گفت: این پروژه مصداق صحبت من نیست اما پس از گذشت ۳۰ سال فیلم‌های ناظر به دفاع مقدس ضعف جدی داشته است.

وی افزود: فیلم‌های شور شیرین و روزهای زندگی در عرصه دفاع مقدس بسیار خوب عمل کرد اما فضای فعلی کشور نسبت به دغدغه جذب حداکثری برای ساخت فیلم‌های ارزشی مغفول مانده‌ است.

معاون فرهنگی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه فضای سینمای انقلاب اسلامی دچار خودشیفتگی شده‌است، تصریح کرد: جذابیت‌های جشنواره‌ها و بین‌المللی شدن باعث شده تا پروژه‌هایی از این قبیل به دست کارگردانان خارجی سپرده شود و از ظرفیت کارگردانان ایرانی استفاده نشود.

عبدالاحد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد استفاده از ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی و مطرح کردن چهره‌های ایرانی در دنیا اظهار داشت: ما باید برای احیای فرهنگ ایرانی و ارزش‌های ایران و دفاع مقدس از ظرفیت کشور خودمان بهره جسته و چهره‌های ایرانی را در دنیا مطرح کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دعوت معاونت سینمایی ایران از یک کارگردان آمریکایی که از لحظ فنی نیز مطرح نبوده کار سنجیده‌ای نیست و امیدواریم مسئولان دلایل قابل قبولی برای این امر داشته باشند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.