مدیران درباره سینمای دفاع مقدس شعار ندهند

مدیران با نگاه ویژه به آثار دفاع مقدس و پرهیز از شعار دادن باید زمینه برقراری ارتباط مخاطبان با این آثار را فراهم کنند.

مهدی صبایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلویزیون در مقایسه با سینما به علت طیف وسیع بینندگان و کارکردهای متفاوت خود قادر به عملکرد بهتری است.
وی افزود: سینما به صورت تک بعدی به فعالیت می‌پردازد و متاسفانه در سال های اخیر دیگر مردم علاقه ای به سینما نشان نمی‌دهند و گویی با آن قهر هستند.
صبایی در خصوص سیر تحول شخصیت های سینمایی دفاع مقدس به خصوص شخصیت زن خاطرنشان کرد: متاسفانه در فیلم های دفاع مقدس شخصیت فعال خانم ها نادیده گرفته می شود اما با توجه به نقش پویا آنان در جنگ باید با یک نگاه جدید به فیلم ها و با در نظرگیری مکمل های مختلف به شخصیت پردازی در این خصوص پرداخت.
این هنرمند تصریح کرد: با در نظر گرفتن مقوله ای جنگ به طور خاص شخصیت بانوی فعال ایرانی دیده نمی شود اما در صورت نشان دادن حاشیه ها و ابعاد مختلف جنگ می‌توان حضور پررنگ تری از زنان را به تصویر کشید.
صبایی در خصوص دلایل تضعیف سینمای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان با سپردن کار به دست افرادی که هیچ سررشته و تجربه ای در این ژانر ندارند زمینه ضعف این آثار را فراهم آورده اند.
وی افزود: متاسفانه در این سال ها به افراد ثابت شده کاردان و حرفه ای این عرصه دیگر حضور فعالی در این ژانر ندارند.
این  هنرمند در خصوص نگاه مدیران به این آثار اذعان کرد: مدیران با نگاه ویژه و جدید به این آثار، پرهیز از شعار دادن و اطلاع رسانی درست باید زمینه‌ی برقراری ارتباط مخاطبان جوانی که اطلاعی از واقعیات جنگ ندارند، را فراهم کنند.
وی افزود: مدیران با فیلم نامه های جدید و ایجاد تحول در این عرصه باید اجازه فکر کردن و به نتیجه رسیدن را به بینندگان بدهند.
صبایی در خصوص شاخص جدایی سینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ خاطرنشان کرد: سینمای جنگ تصویرگر تهاجم کشورهای آغازکننده جنگ است در حالی که در سینمای دفاع مقدس مظلومیت ها و رشادت های یک ملتی که مورد هجوم قرار گرفته اند به تصویر کشیده می شود و همین امر باعث تفکیک سینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ است.
صبایی در پایان در خصوص تاثیر برپایی جشنواره مقاومت بر عملکرد بهتر سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: در این رابطه نظر خاصی ندارم اما مجموعه “بیدارباش” که همزمان با هفته دفاع مقدس به روی آنتن رفته در صورت موفقیت قادر به کمک در این عرصه خواهد شد و می‌ تواند بهتر از برپایی چنین جشنواره هایی باشد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.