برنامه خودمراقبتی جوانان و میانسالان در کاهش بار مالی نظام سلامت موثر است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده وزارت iبهداشت:

برنامه خودمراقبتی (self care ) جوانان و میانسالان در کاهش بار مالی نظام ارجاع موثر است و مدیران سلامت خانواده دانشگاهها موظف iبه اجرای این برنامه می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس سالانه مدیران گروه iبهداشت خانواده دانشگاههای علوم پزشکی کشور و آغاز برنامه خودمراقبتی میانسالان و جوانان گفت: این برنامه در تامین، حفظ و ارتقای سلامت خانواده ها و نتایج عمده آن در ایجاد توانمندی و اعتماد iبه نفس آحاد مردم و مشارکت آنان در تصمیم گیری برای حفظ و ارتقای سلامت تاثیر دارد.
 
دکتر محمد اسماعیل مطلق بر نقش این برنامه در کاهش بارکاری و مالی پزشک خانواده و تیم سلامت تاکید کرد و گفت: مدیران سلامت خانواده دانشگاهها موظف iبه اجرای برنامه مذکور در دانشگاههای علوم پزشکی کشور  می باشند و در مرحله اول برای گروههای سازمان یافته مانند رابطین iبهداشتی و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی می باشند.
 
بر اساس این گزارش تفسیری، مباحث باروری سالم و تنظیم خانواده و تفاوت اساسی آن با مفاهیم کنترل جمعیت و تحدید موالید از جمله دیگر مواردی بود که در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
گفتنی است: اجلاس مدیران گروه iبهداشت خانواده دانشگاههای علوم پزشکی کشور در خزرآباد ساری برگزار شد. در این اجلاس ضمن بررسی عملکرد ادارات گروههای سنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس از نوزادان تا سالمندان برنامه خودمراقبتی (self care ) جوانان و میانسالان  و مباحث باروری سالم و تنظیم خانواده مورد بررسی قرار گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.