برنامه پزشک خانواده تحولی بزرگ در سلامت کشور است

۲۸ آبان ،

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پزشک خانواده برنامه ای است که با اجرای آن تحولی بزرگ و اساسی در سیستم سلامت جامعه بوجود می آید.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر موگهی گفت: بعد از اجرای سیستم شبکه های بهداشت و درمان در روستاها و مناطق مختلف بعد از انقلاب اسلامی که سبب ایجاد تحولی بزرگ در سیستم سلامت کشور شد برنامه پزشک خانواده دومین برنامه است که با اجرای آن تحولی بزرگ و اساسی در سیستم  سلامت جامعه بوجود آید.

وی با بیان این مطلب که نسخه ۰۲، نسخه تکمیل شده و پیشرفته ۰۱ است که پس از بررسی ها و رفع معایب و اشکالات آن ارائه شده است افزود: اجرای این برنامه ضمن برقراری عدالت در جامعه سبب دسترسی آسان و سریع همه اشخاص جامعه به خدمات بهداشتی درمانی خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان ضمن بیان این نکته که برنامه پزشک خانواده جزء شاه کلیدهای حل معضلات سلامت کشور است، گفت: استان خوزستان آمادگی خود را جهت اجرای نسخه دوم این برنامه اعلام کرده است و ما منتظر بازدید گروه ویژه وزارت بهداشت و درمان از استان هستیم که پس از تایید امکانات و شرایط، آن را اجرا خواهیم کرد.

پزشک خانواده انقلابی در برنامه های بهداشتی و درمانی خواهد بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پزشک خانواده انقلابی در برنامه های بهداشتی و درمانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش تفسیری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن بیان این مطلب گفت: استان خوزستان جزء استان هایی بوده است که برنامه پزشک خانواده را به عنوان بیمه روستایی در سال ۱۳۸۴ در نقاط روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام داده است و سپس اجرای آن را در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر داشته ایم که بدلیل اینکه پایلوت کشوری هستیم نسبت به بقیه استان ها جلوتر هستیم.

دکتر مهدی اقتصاد ادامه داد:  در حال حاضر مشغول اجرای آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفری هستیم  و همزمان در حال برنامه ریزی برای اجرای آن در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر  هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ضمن بیان این مطلب که برنامه پزشک خانواده انقلابی در برنامه های بهداشتی و درمانی  خواهد بود، گفت: این برنامه کاری است عظیم که انشالا با همت تمام دست اندرکاران سلامت و همچنین مردم به نتیجه مثبت خواهد رسید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.