برگزاری جشنواره های بومی باعث مودت و دوستی بیشتر می شود

خبرگزاری آریا- معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان  گفت: برگزاری جشنواره هایی نظیر یل، تیر  و تندر  موجب رشد برادری و مودت بین اقوام مختلف کشور می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرضیه اکبر آبادی که در  روز دوم برگزاری جشنواره یل، تیر و تندر به استان فارس و محل برگزاری این جشنواره سفر کرده بود  طی سخنانی گفت:  برگزاری این قبیل برنامه ها بهانه ای  برای در کنارهم بودن و تبادل فرهنگ ها و سنت  اقلیم های مختلف کشور است.
 وی  تصریح کرد:  اصل و مبنای  تجمعات  اقوام مختلف کشور در اینگونه جشنواره ها  استفاده از فرهنگ پهلوانی و گرفتن اخلاق نیکو از پهلوانان برای جوانان است و امیدوارم جوانان حاضر  در این مراسم بهره لازم را از برگزاری جشنواره یل، تیر و تندر  ببرند.
  بنا بر این گزارش سید غلامرضا کمانه مدیر کل وزش و جوانان فارس  با تاکید بر حفط سنت های و آئین هایی باستانی کشور گفت: برگزاری این جشنواره ها  الگویی از المپیک های باستانی در ایران است.
 وی هدف از  میزبانی سپیدان در این جشنواره را  شناسایی استعداد ها در ورزش روستایی و عشایری عنوان نمود.
 وی گفت: از آنجا که ورزش باید در اقصی نقاط استان انجام پذیرد  و تنها معطوف به مرکز استان نباشد این جشنواره فرهنگی ورزشی را در منطقه خوش آب و هوای سپیدان برگزار نمودیم.
کمانه ایجاد شادی و شادابی در روحیه  اهالی شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها در منطقه سپیدان بر شمرد و گفت: برداشت ما از برگزاری جشنواره یل، تیر و تندر ، فرهنگی و اجتماعی است.
 مدیر کل ورزش و جوانان فارس  در ادامه خاطر نشان کرد:  ورزش زمانی رشد می کند که  مردم به آن توجه کنند  و از این رو باید با برگزاری مطلوب  مسابقات و جشنواره های ورزشی زمینه حضور مردم را در صحنه های ورزشی فراهم آوریم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.