برگزاری جشنواره‌ها تاثیر بسزایی در فرهنگ کشور دارد

هفت روز تا برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌اولی‌ها؛

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با توجه به نقش آنها در بهبود وضعیت فرهنگی، این بعد از مسائل مطرح در کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اسفندیار شهیدی، کارگردان سینما، مدرس دانشگاه و داور نخستین جشنواره فیلم اولی‌ها در خصوص برگزاری این جشنواره بهخبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران بیان کرد: برگزاری جشنواره فیلم اولی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این موضوع باعث تشویق هنرجویان و جوانان فیلم‌ساز می‌شود.

وی اظهار داشت: تعدد جشنواره‌ها فرهنگ کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

داور نخستین جشنواره فیلم اولی‌ها افزود: امیدوارم که جوان‌ها جذب جشنواره‌ها نشده و جذب فیلم‌سازی شوند، تا زمانی که فیلم‌ساز برای جشنواره فیلم می‌سازد فیلم خوبی نخواهیم داشت.

شهیدی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که هنرجویان فیلمسازی دارند این است که به آنها نحوه درست فیلم ساختن را آموزش نمی‌دهند.

این کارگردان گفت: بیشتر فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم اولی‌ها حضور دارند ایده کودچکی بوده که ارزش چندانی نداشته و در پلان آخر متوجه موضوع آن می‌شویم.

شهیدی در ادامه بیان کرد: فیلم‌ها باید از اولین تا آخرین پلان جالب و جذاب باشد و هنرجویان به این مسئله توجه نکرده‌اند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بعضی از هنرجویان و فیلمسازان جوان ایده‌های خوب و بزرگی دارند و این موضوع را در مدت زمانی کوتاه می‌خواهند به تصویر بکشند و نتیجه آن خوب نمی‌شود.

این کارگردان سینما در خصوص موضوعات فیلم‌های جشنواره فیلم اولی‌ها خاطر نشان کرد: موضوعات فیلم‌ها در خصوص مسائل جامعه و روشنفکرانه و بعضی از مضمون‌ها تحت تاثیر فیلم‌های خارجی و فیلم‌هایی که در سینمای ایران اکران شده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.