برگزاری مراسم روز ملی دامپزشکی در مناطق زلزله زده

مراسم چهارده مهر ماه روز ملی دامپزشکی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش ایانا  دکتر سیدرضا ثقلینی رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت : هر سال مراسمی جهت پاسداشت روز ملی دامپزشکی در استان برگزار می گردید ولی امسال بعلت وقوع زلزله در بخش هایی از استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای نظام استان تصمیم گرفتیم برای پاسداشت این روز ملی و در جهت تسکین آلام آسیب دیدگان از زلزله با حضور در این مناطق به ارائه خدمات درمانی برای دامها ، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی بپردازیم .

وی با بیان اینکه از اولین ساعات وقوع زلزله در استان دامپزشکان و همکاران کارشناس و کاردان شاغل در درمانگاهها و مراکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه ها و مراکز مایه کوبی و شرکتهای پخش دارو واکسن و مواد بیولوژیک بصورت خودجوش در مناطق زلزله زده اقدام به ارائه خدمات درمانی و توزیع دارو واکسن و مواد ضدعفونی نمودند

ثقلینیافزود: درصد بالائی از سم مورد نیاز اکیپهای بخش دولتی را شرکتهای پخش داروئی و داروخانه های دامپزشکی بخش خصوصی تامین نمودند، بطوریکه اگر این اقدامات را بصورت ریالی بیان کنیم بیش از ۳۰ میلیارد ریال به هموطنان آسیب دیده ا ز زلزله خدمات رسانی شده است لذا برآن شدیم که تلاشهای خداپسندانه این عزیزان را دراین روز ملی، به استحضار امت شهیدپرور برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد افزود: این امر با توجه به تعداد دام موجود در مناطق زلزله زده اهمیت کار نیروهای دامپزشکی را مضاعف می کند. وی با بیان اینکه نظام دامپزشکی استان با بیش از ۲۱۰۰ عضو رتبه اول کشوری را از نظر تعداد اعضاء دارد افزود: بیش از ۶۰% آنها را دکتران دامپزشک و متخصص تشکیل می دهند و نظام دامپزشکی استان متشکل از ۸ عضو اصلی انتخابی و یک عضو انتصابی می باشد.

ثقلینی از تلاشهای سازمان جهاد کشاورری استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طراحی ، ساخت و نظارت بر ساخت این اماکن تشکر و قدردانی نمود. گفتنی است این مراسم که در شهرستانهای هریس و ورزقان و روستاههای آسیب دیده بخصوص کیویج و سرند از توابع شهرستان هریس و زغن آباد از توابع شهرستان ورزقان انجام گردید، از اماکن دامی در حال ساخت نیز بازدید بعمل آمد که پیشرفت کار ساخت اماکن دامی چشمگیر بود.

 

 

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.