بزرگترین مجتمع حوزوی غرب کشور در اراک با ۲۲درصد پیشرفت در حال ساخت است

سید ˈحسن شریفیˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز ساخت این مجتمع از سال گذشته در اراک، افزود: فاز نخست این مجتمع شامل حوزه علمیه و حجره ها برای برادران طلبه به مساحت ۲۳ هزار مترمربع است که پیش بینی می شود تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: مجتمع بزرگ حوزوی خاتم الانبیا (ص) اراک در مجموع دارای مساحت ۱۵ هکتاری و ۱۰ هزار متر مربع زیر بنا است که شامل حوزه های علمیه براداران و خواهران، حجره های طلبگی، پژوهشکده، کتابخانه تخصصی، مسجد جامع، مرکز تخصصی پیشرفته حوزوی، مدارس راهنمایی پیش حوزوی پسرانه و دخترانه، مجتمع مسکونی مدرسان و اساتید است.

مدیر مجتمع بزرگ حوزوی حضرت خاتم الانبیا (ص) در اراک خاطر نشان کرد: این مجتمع در مسیر کمربندی شمالی نبش جاده میدان میوه و تره بار اراک در حال ساخت است که با بهره برداری از آن می توان علاوه بر تامین نیازهای حوزوی استان مرکزی برای استان های غربی کشور طلبه تربیت کرد.

شریفی ادامه داد: این مجتمع تاکنون با حمایت های افراد نیکوکار در حال ساخت است که برای بهره برداری از آن نیازمند مصوبه اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت است.

وی اظهار کرد: سازه این مجتمع بتنی است و مصالح، شن و ماسه مورد نیاز آن تاکنون از معدن مهاجران شازند تهیه شده و برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل، بتن در در داخل کارگاه ساخته می شود.

مدیر مجتمع بزرگ حوزوی حضرت خاتم الانبیا (ص) در اراک بیان کرد: حوزه علمیه اراک با توجه به حضور مرحوم حائری (موسس حوزه مقدس علمیه قم) به عنوان مادر حوزه های علمیه کشور محسوب می شود، احیای جایگاه آن از موارد تاکید شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب آیت الله دری نجف آبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مرکزی است.

شریفی توضیح داد: حوزه علمیه اراک بزرگان و شخصیت های اثرگذار دینی از جمله آیت الله اراکی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله خوانساری، آقانورالدین، آقا ضیالدین و به ویژه امام راحل را برای جهان اسلام در دامن خود پرورانده بنابراین احیای دوباره این حوزه ضروری و لازم است.

وی یادآور شد: حوزه های علمیه در خط حمله مبارزه با اندیشه های التقاطی و اسلام آمریکایی هستند بنابراین باید برای تربیت و پرورش طلبه ها بیش از پیش تلاش کرد و در این زمینه فعالیت و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی قابل تقدیر است.

۵۱۷/۵۰۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.