بعد از اعمال تحریم ها،ایران مجبور به استفاده از بنزین بی کیفیت شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۲۲۱

بعد از اعمال تحریم ها،ایران مجبور به استفاده از بنزین بی کیفیت شد

مشاور سازمان محیط زیست در گفتگو با ایمنا:

بعد از اعمال تحریم ها،ایران مجبور به استفاده از بنزین بی کیفیت شد

تولید سوخت یورو۴ در اراک آغاز شده است

خبرگزاری ایمنا: مشاور سازمان محیط زیست گفت: در زمینه آلودگی هوا در چند سال اخیر نباید نقش تحریم های یکجانبه غرب علیه مردم ایران را نادیده بگیریم. بعد از اعمال تحریم های گسترده در زمینه پتروشیمی، ایران مجبور به استفاده از بنزین بی کیفیت شد.

یکشنبه ۲ آذر – ۱۳:۲۶

هوای کلانشهر اصفهان روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. شاخص آلایندگی هوا طی روزهای گذشته گاه تا مرز هشدار هم رسیده است. مهدی ترکاشوند، مشاور سازمان محیط زیست در زمینه کنترل کیفی هوای اصفهان در گفتگو با ایمنا به تشریح سیاست های سازمان محیط زیست پرداخت و گفت: برنامه جامع کنترل کیفیت هوای اصفهان یک مصوبه استانی بوده در عین حال هیأت دولت نیز دارای مصوبه‌ای مبنی بر کنترل کیفیت هوای ۸ کلانشهر کشور است.
وی افزود: تقریباً از پایان سال ۹۲ این برنامه در استانداری اصفهان مدون و دستگاهها در ۴ گروه اصلی، ۸ محور و ۳۵ زیر گروه شروع به فعالیت کردند. حدوداً ۴۰ سازمان و تشکیلات متولی آن در سطح استان اصفهان شدند که شامل کلیه فعالیتهای صنعتی،‌دولتی و نظارتی می‌باشد.
ترکاشوند در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی فعالیت این کارگروه عنوان کرد: حدود ۶۵ جلسه تاکنون با دستگاههای مربوطه درمورد مباحث مرتبط با کار کمیسیون مذکور شامل ۴ گروه کاری اصلی حمل‌و نقل، سوخت، بهینه‌سازی سوخت و کنترل ترافیک برگزار شده و نهایتاً طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، تمامی دستگاهها طبق ۸ محور موظفند در جهت کاهش آلودگی هوا اقدامات مقتضی را انجام دهند.
مشاور کنترل کیفی هوای اصفهان همچنین تصریح کرد: از ابتدای فصل پائیز بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو۴ در جایگاههای سطح شهر اصفهان توزیع شده است. ضمناً ‌طبق مصوبات شهرداری اصفهان می بایست ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل عمومی می کرد که تاکنون ۵۰ دستگاه وارد و مابقی تا پایان سال افزوده خواهد شد.
وی در ادامه به توقف استفاده از مازوت در نیروگاه های حاشیه شهر پرداخت و عنوان کرد: در گذشته حجم سنگینی از مازوت وارد شده از سوی پالایشگاه اصفهان در نیروگاههای شهید منتظری و اسلام‌آباد سوزانده و وارد هوای شهر می شد که با توجه به مصوبه هیأت دولت مبنی بر کم شدن تدریجی تولید مازوت به زیر ۱۰ درصد در پالایشگاه ها و البته جلسات تشکیل شده در این مورد، اکنون این عمل متوقف و بجای آن از گاز استفاده می‌شود.
ترکاشوند ادامه داد: ما در زمینه آلودگی هوا در چند سال اخیر نباید نقش تحریم های یکجانبه غرب علیه مردم ایران را نادیده بگیریم. بعد از اعمال تحریم های گسترده در زمینه پتروشیمی، ایران مجبور به استفاده از بنزین بی کیفیت شد. ‌ولی طی یکسال گذشته تولید سوخت یورو۴ در پالایشگاههایی مانند اراک نیز آغاز گردید.
وی همچنین خاطر نشان کرد: کنترل آلودگی هوا تنها مربوط به یک سازمان نمی شود. اگر خواهان افزایش تعداد روزهای پاک در سطح کلانشهرهای کشور هستیم باید فرهنگسازی گسترده در این زمینه انجام شود و مردم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به پاک نگهداشتن هوا کمک کنند.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.