شکست آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران از قبل قابل پیش‌بینی بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم ایران نه تنها برای غرب آثار مثبتی نداشته بلکه باعث تشدید بحران اقتصادی در کشورشان شده است.

سید مهدی موسی‌نژاد نماینده مردم بوشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به معافیت ۱۱ کشور از مشارکت در تحریم‌ نفتی علیه ایران گفت: معافیت جدیدی که دولت آمریکا برای ۱۱ کشور اروپایی و آسیایی در نظر گرفته نشان از شکست نقشه‌های مستکبران در برابر کشورمان دارد چراکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بیشترین ضرر مالی را به غرب زده و هم اکنون شاهد تاثیرات منفی آن در چرخه اقتصادی کشورهای اروپایی هستیم.

وی تصریح کرد: دولت آ‌مریکا برای نجات متحدان اروپایی خود از بحران اقتصادی مجبور به معافیت این کشورها از تحریم‌ها علیه ایران است.

موسی‌نژاد اظهار داشت: شکست آمریکا در اعمال تحریم‌ها از قبل قابل پیش بینی بود و مطمئنا در آینده، کشورهای بیشتری مشمول این معافیت خواهند شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حاشیه برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران کشورهای بسیاری تقاضای خرید نفت ایران را داشتند، خاطر نشان کرد: تحریم ایرن نه تنها برای غرب آثار مثبتی نداشته بلکه باعث تشدید بحران اقتصادی برای آنها شده و به همین خاطر کشورهای دست به گریبان با بحران اقتصادی دیگر نمی‌توانند از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط آمریکا تمکین کنند.

گفتنی است، پس از افزایش تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا کشورهای بسیاری خواهان معاف شدن از تحریم‌های اعمل شده علیه ایران هستند، به همین خاطر ایالت متحده مجبور شده پس از معافیت شش ماهه برخی کشورها دوباره دست به  اقدام معافیت ۱۱ کشور دیگر از جمله بلژیک، چک، فرانسه،‌ آلمان،‌ یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، انگلیس و ژاپن برای ۱۸۰ روز دیگر بزند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.