بهترین راهکار برای تنظیم بازار ارز/ از اتاق ارزی نمی‌توان انتظار زیادی داشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران از تقسیط ۹۲۰ هزار میلیارد از بدهی‌های معوق بانکی تولید کنندگان خبر داد و گفت:‌ جرایم آنها نیز بخشوده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: همچنین در شش ماهه نخست امسال نیز رقم بدهی‌های معوق به دو هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی از بررسی بنند ۲۸ قانون بودجه سال گذشته و ۲۹ قانون بودجه امسال در جلسه امروز شورای گفتگو خبر داد و تصریح کرد: تقسیط بدهی‌های معوق امسال دربند ۲۹ قانون بودجه قرار گرفته و پیش از این بانکهای خصوصی به دلیل اینکه در دستورالعمل بانک مرکزی نامی از آنها ذکر نشده بود مورد اجرای قانون قرار نگرفتند اما به زودی بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی صادر می‌شود که براساس آن، بانک‌های خصوصی بتوانند بدهی‌های معوق خود را تقسیط کنند.

به گفته سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی براساس بخشنامه جدی بانک مرکزی مطالبات مشکوک الوصول تولید کنندگان نیز میتواند با نظر مساعد هیات مدیره بانک‌ها تقسیط شود. نهاوندیان ادامه داد: بنگاهها نباید در تامین مالی خود صرفا به بانکها اتکا داشته باشند بلکه می‌توانند از طریق بورس نیز به منابع جدیدی دست یابند.

وی در خصوص میزان موفقیت مرکز مبادلات ارزی خاطرنشان کرد:‌ تا هنگامی که این مرکز تامین کننده ۱۰ تا ۲۰ درصد ارز مورد نیاز بازار باشد نمی‌توان توقع داشت که نقش آفرینی بیش از این در بازار ارز داشته باشد. به اعتقاد نهاوندیان، در شرایط کنونی بهترین راهکار برای تنظیم بازار ارز استفاده از سیستم شناور مدیریت شده و لازم است دولت به بازار رقابتی کمک کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.