بهترین BATMAN سینما کیست؟

گردآوری شده توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

ماه قبل خبر پروژه تازه کریستوفر نولان در مقام تهیه‌کننده شور و شعف بسیاری در دل علاقه‌مندان به سینمای ابرقهرمانه انداخت. در آخرین خبر‌های تکمیلی اعلام شده است که زاک سیندر قرار است «سوپرمن ۲» را جلوی دوربین ببرد.

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله زندگی ایده آل: ماه قبل خبر پروژه تازه کریستوفر نولان در مقام تهیه‌کننده شور و شعف بسیاری در دل علاقه‌مندان به سینمای ابرقهرمانه انداخت. در آخرین خبر‌های تکمیلی اعلام شده است که زاک سیندر قرار است «سوپرمن ۲» را جلوی دوربین ببرد و در این فیلم بتمن و سوپرمن با هم در حضور دارند اما در این میان یک مشکل اساسی وجود دارد؛ کریستین بیل کمی قبل‌تر از این فیلم به دلیل ماجرای تولید فیلم «لیگ عدالت» اعلام کرد که دیگر قصد ندارد نقش بتمن را بازی کند: «بهتر است دندانگردی را کنار بگذاریم. تا به حال ۳ بار نقش بتمن را بازی کردم و فکر می‌کنم تا به همین جای کار بسیار کار بزرگی انجام داده‌ام.» با این اوصاف تیم تولید فیلم به دنبال کسی می‌گردند که برای این نقش مناسب باشد و بتواند از پس انتظارات بالای مخاطبان سینما بر بیاید. به همین بهانه فکر کردیم که بتمن‌های سینمای جهان را و نظرسنجی‌هایی که تا به همین امروز انتشار یافته است را با هم مرور کنیم. به هر حال این بتمن‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای تازه‌ترین و البته بهترین بتمن سینما باشند.

کریستین بیل تا همین امروز بهترین بتمن سینمای جهان است، او در سه‌گانه بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان بازی کرده اما عده بسیاری از منتقدان و البته مخاطبان عقیده دارند که او بیشترین تلاشش را در فیلم «شوالیه سیاه» کرده است و تا همین امروز این فیلم بهترین فیلم «بتمن» به حساب می‌آید. او در این فیلم تمام تلاشش را کرد که به خوبی هیث لجر ظاهر شود و همبازی بودن این دو در این فیلم، نقطه قوت این فیلم است. تا به حال هیچ کس نتوانسته جای او را بگیرد و با انصراف دادن او از این نقش تهیه‌کنندگان را به دردسر انداخته است! حالا باید دید که تازه‌ترین بتمن سینمای جهان چه کسی خواهد بود؟

در فیلم «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان در صحنه‌ای که قرار بود «هیث لجر» بازیگر نقش جوکر پس از انفجار بیمارستان در خیابان راه برود و بی‌توقف جلوی اتوبوس مدرسه را بگیرد، وی در اقدامی خلاقانه توقف کرد و به سبک جوکر در خیابان به شکل نامنظم حرکت کرد و اتفاقا از صحنه‌های به‌یاد ماندنی این فیلم شد.


ول کیلمر: بتمن همیشه جاودانه

بسیاری عقیده دارند که او بدترین بتمن سینمای جهان است اما خب طرفداران این ابر قهرمان عقیده دیگری دارند. او در فیلم «بتمن همیشه جاودانه» در سال ۱۹۹۵ بازی کرد و این ابرقهرمان را با بعد تازه‌ای آشنا کرد. در زمانی که خبر پیش تولید این فیلم آمد و فهرست بازیگران اعلام شد، عده‌ای عقیده داشتند که پا کردن در کفش مایکل کیتون کار اشتباهی است و او آینده کاری‌اش را با قبول این نقش خراب می‌کند اما درست برخلاف این تصورات اتفاق افتاد. طرفداران بازی او را به عنوان بتمن دوست داشتند و فکرکردند که او پتانسیل این را دارد که «بتمن» بهتری باشد. هر چند که عده بسیاری از طرفداران برای مدت‌ها او را محکوم کردند و عقیده داشتند که او به شخصیت بتمن توهین کرده است. آنها می‌گفتند که بتمن کاراکتری نیست که لباس‌های رنگی بپوشد و کسی نیست که تنها به فکر شاد کردن دل بچه‌ها باشد! اما خب منتقدان اعتراف کردند که اگر کمی سنجیده‌تر عمل‌ می‌کرد می‌توانست بسیار بهتر از اینها ظاهر شود. ضمن اینکه در کنار تامی لی جونز و جبیم کری بازی کرده بود.


آدام وست: بتمن در بتمن

آدام وست در فیلم «بتمن در بتمن» در سال ۱۹۶۶ بازی کرد. شاید کمی غیر منتظره به نظر برسد اما خب او در این فهرست در جایگاه آخر ایستاده است. هر چند که در زمان خودش بهترین بتمن بود.او همیشه یک تغییر کوچک در دیالوگ‌هایش می‌داد و هیچ کس نمی‌توانست او را راضی کند که درست طبق برنامه‌ای که به او داده شده پیش برود اما از طرفی هم هیچ کس ناراضی نبود. او به خوبی تن صدای بتمن را تقلید می‌کرد. منتقدان در آن موقع گفته بودند که او کسی است که توانست کاراکتر بتمن را نجات دهد. او توانست یک روح جدی به این ابرقهرمان ببخشد و یک شخصیت جاودانه را برای او طراحی کند. او قطعا بهترین بتمن کلاسیک سینمای جهان است.


مایکل کیتون: بازگشت بتمن

او در فیلم «بازگشت بتمن» در سال ۱۹۹۲ نقش این ابر قهرمان را بازی کرد و همیشه در نظرسنجی‌ها در رده‌‌های بالا قرار دارد. می‌خواهید بدانید چرا او بهترین است؟ خب باید بگوییم که او مایکل کیتون است و مهم‌ترین سببش هم همین است. او در این فیلم به کارگردانی تیم برتون بازی کرد و روح تازه‌ای را به بتمن داد. رابطه جالبی را بین بتمن و ژوکر و مرد پنگوئنی ایجاد کرد و بسیار از منتقدان عقیده دارند که او توانست در موفق ظاهر شدن جک نیکلسون در نقش ژوکر کمک بسیاری کند. بهتر است سازندگان «سوپرمن۲» او را گوشه ذهن داشته  باشند!


جورج کلونی: بتمن و رابینبعد از این همه سال که جورج کلونی در سال ۱۹۹۷ در فیلم «بتمن و رابین» بازی کرده است، منتقدان حرفه‌ای و مخاطبان عام سینما هنوز به تفاهم نرسیده‌اند! منتقدان همچنان عقیده دارند که جورج کلونی بدترین بتمن سینمای جهان است و از طرفی مخاطبان عام عقیده دارند که او بهترین بتمن سینماست. هر چند که نظر خود جورج کلونی به منتقدان نزدیک‌تر است. مخاطبان عقیده دارند که او جورج کلونی است، بازیگری که می‌تواند به راحتی قلب شما را آب کند، شما را به خنده بیندازد و برای دیدن فیلم به شما انگیزه بدهد. او در این فیلم با آرنولد شوایزنگر و اوما تورمن همبازی بود اما منتقدان عقیده دارند که او کاراکتر بتمن را به گند کشیده است و از او یک دلقک ساخته  است!

بتمن آینده سینما چه کسی است؟

در سینما‌تجاری بازی کردن در نقش یک ابرقهرمان همیشه یک آرزو است. این ژانری است که اغلب بازیگران به‌دنبالش می باشند، چرا که آنها می‌دانند بازی در یک نقش ابرقهرمانانه آینده کاری آنها را به عنوان بازیگر تامین می‌کند. حالا که خبر از ساخت «سوپرمن۲» و «لیگ عدالت» است، سینما تجاری به دنبال یک «بتمن» تازه برای سینماست. رایان گاسلینگ یکی از گزینه‌های ابتدایی است. صورت او طوری است که فریاد می‌زند که از جرم و جنایت بیزار است و می‌تواند به خوبی نقش بتمن را بازی کند. جوزف گوردن لویت هم یکی از گزینه‌هایی است که در این فهرست قرار دارد و تنها نکته منفی در مورد او این است که در آخرین فیلم نولان، «شوالیه سیاه بر می‌خیزد» در نقش رابین ظاهر شد اما خب می‌تواند بتمن خوبی هم باشد! مایکل فاسبندر، جیک جیلینگهال، کریس پاین و چنینگ تاتوم همه بازیگرانی می باشند که در این فهرست جا گرفته‌اند. آنها همه  برای اینکه بتمن آینده سینما باشند، اعلام آمادگی کرده‌اند و باید دید سازندگان کدام یک  از آنها را انتخاب می‌کنند. هر چند که عده بسیاری به بازگشت کریستین بیل امید دارند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.