به دردهای زیربنایی موسیقی رسیدگی کنیم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

صدیق تعریف در گفت و گو با هنرآنلاین/

صدیق تعریف گفت: متاسفانه حرف‌های بسیاری در این سال‌ها زده شده که هیچ گاه به مرحله عمل نرسیده است و نه تنها نتوانستند موسیقی را نجات دهند بلکه تیشه به ریشه آن زدند زیرا در این سال‌ها بیشتر شعار دادند و اگر کاری هم انجام می‌شود در جهت آباد کردن نیست و بیشتر در جهت تخریب فرهنگ و هنر بوده است.

صدیق تعریف، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: به نظر من انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاون هنری وزیر ارشاد در شرایط فعلی مناسب ترین انتخاب بود زیرا ایشان سالها در این عرصه فعالیت کرده است و چندین سال مسئول موسیقی بوده است در نتیجه تجربه کافی دارد و با کسی که در ابتدا می خواهد از صفر کارش را آغاز کند بسیار فرق می کند.

تعریف در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه همه در ابتدای راه حرف های قشنگی می زنند اما این ها فقط در حد حرف می ماند و هیچ گاه عملی نمی شود، به نظر بیشتر این حرف ها مداحی است زیرا از حرف تا عمل فاصله بسیاری وجود دارد.

این خواننده در ادامه تاکید کرد: همچنین بسیاری از اهالی هنر به جای اینکه دربارهٔ معضلات و مشکلات حوزه موسیقی صحبت کنند در برخورد با مسئولین فقط مداحی می کنند که این کار اصلا درست نیست و نباید اسم این اشخاص را هنرمند بگذاریم.

صدیق تعریف در ادامه افزود: نمی خواهم بدبینانه نگاه کنم اما به نظر من موسیقی راه به جایی ندارد و تکلیف آن هیچ زمانی مشخص نمی شود و تنها امیدواری ما به اشخاصی است که با حرکت و همت شخصی بتوانند در این آشفته بازار هنری رختی را سالم از آب خارج بکشند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه حرف های بسیاری در این سالها زده شده که هیچ گاه به مرحله عمل نرسید و نه تنها نتوانستند موسیقی را نجات دهند بلکه تیشه به ریشه آن زدند زیرا در این سالها بیشتر از اینکه عمل کنند شعار دادند و اگر کاری هم انجام می گردد در جهت آباد کردن نیست و بیشتر در جهت تخریب فرهنگ و هنر بوده است.

تعریف در ادامه دربارهٔ اهالی موسیقی گفت: هنرمندان هم نمی خواهند کمکی به موسیقی کنند و فقط سمت برایشان مهم است و این موضوع سبب شده است که موسیقی به تجارت تبدیل شود زیرا تعدادی از هنرمندان فقط به دنبال پول و شهرت می باشند.

این خواننده در ادامه افزود: باید به تعدادی از همکاران محترم که چند سال است که به خاطر حضور در نهادهای هنری نمایندگی سایر اهالی هنر را بر عهده دارند یادآور شد که دست از مدح و ستایش بردارند و به دردهای زیربنایی و عمیق حوزه فرهنگ و هنر رسیدگی کنند، همچنین پیشنهاد می کنم اگر توانایی انجام این نمایندگی را ندارند با کناره گیری از سمت خود خدمتی ارزنده به هنر و فرهنگ رنج دیده کنند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.