بیماران قلبی بعد از عمل جراحی از راه دور کنترل می شوند/ ارسال سیگنالهای قلب با اینترنت

۲۹ آبان ،

پژوهشگران کشوربا طراحی سامانه” پایش سیگنال قلب بیماران در منزل ” این امکان را به پزشکان داده اند تا پزشک بدون ویزیت بیمار قلبی خود از آخرین وضعیت بیمار خود اطلاع یابد.

به گزارش تفسیری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛حسین پور بخشان  مجری طرح” پایش سیگنال قلب بیماران در منزل “گفت: با استفاده از این سامانه ها می توان بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی و همچنین اشخاصی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند را از دور کنترل کرد.

وی در خصوص مزایای این سامانه گفت:کنترل ضربان قلب بیمار بعد از عمل جراحی از راه دور یکی از مهمترین مزیت های این سامانه است که بیمار بدون مراجعه پزشک هر لحظه از وضعیت بیمار خود اطلاع داشته باشد.

وی گفت:این سامانه با استفاده از شبکه های حسگر طراحی شده است

پور بخشیان در ادامه عنوان کرد:بخشی از این دستگاه به بدن بیمار متصل می گردد و با استفاده از سنسورهایی، به صورت Real Time سیگنالهای قلب به دستگاه منتقل می گردد و اطلاعات سیگنالهای قلب از طریق اینترنت به مرکز داده های بیمارستان منتقل می شود و با ملاحظه مشکل در هر کدام از قسمت های قلب در صورت نیاز آمبولانس برای امداد اعزام خواهد شد.
 
وتا وقتی که سنسورها به بیمار متصل است، داده هایی که از سوی بیمار به بیمارستان ارسال می گردد، ذخیره خواهد شد و این امر می تواند محققان و پزشکان را در ادامه تحقیقات خود یاری کند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیاز به اینترنت با پهنای باند وسیع ندارد، ادامه داد: این طرح با اینترنت با پهنای باند محدود نیز قابل اجرا خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.