بیمه طلایی به تمام فرهنگیان تعلق می‌گیرد

۲۳ام بهمن ،

بینا- هدف از بیمه طلایی ارائه خدمات مفیدتر به بازنشستگان بود که امیدواریم به زودی این مسئله حل شود و بیمه طلایی به همه فرهنگیان تعلق گیرد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست صمیمی با فرهنگیان بابل با اشاره به اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش سند، نقشه جامع و نسخه شفابخش است، اظهار داشت: اولین وزارتخانه‌ای که در بین وزارتخانه‌های کشور دارای نقشه جامع شد وزارت آموزش و پرورش است.

دانشگاه فرهنگیان ۶۴ پردیس دارد
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باید آموزش و پرورش به دانشگاه بزرگ و عظیمی تبدیل شود که هم معلم تولید و هم تربیت کند و به تربیت دانش‌آموز نیز بپردازد.
وی به ایجاد دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر این دانشگاه ۶۴ پردیس دانشگاهی، ۲۵ هزار دانشجو و ۳۱ هزار دانشجوی معلم در سطح کشور دارد که هر سال ۲۵ هزار نفر به آن اضافه می‌شود.
این مسئول افزود: ما در تحول بنیادین به دنبال تغییر مصداق نیستیم بلکه می‌خواهیم نوع نگاه به تفکر، اندیشه، معلم، کتاب، کلاس و مدرسه را تغییر دهیم.

فهم درست مطالب ریاضی و علوم مهم‌ترین عامل تحول بنیادین
حاجی بابایی فهم درست مطالب دروس ریاضی و علوم را مهم‌ترین عامل در تحول بنیادین دانست و گفت: سه سال قبل فرزندان ما سه مدال طلا، سال ۹۰ پنج مدال طلا و در سال جاری هفت مدال طلا در ریاضی و شیمی و دیگر شاخه‌ها در صحنه بین‌المللی کسب کردند اما این کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی در جامعه باید تغییر کند، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین نیاز جامعه‌ سبک زندگی درست است، ۷۰ درصد مشکلات جامعه به نوع رفتارهای ما برمی‌گردد که باید نگاه ما به تعلیم و تربیت تغییر کند.

۴۵ درصد دانش‌آموزان کاردانشی شدند
این مسئول افزود: فرد را متناسب با نیاز جامعه تربیت نکردیم و این سبب شده که مشکل اشتغال یکی از بزرگ‌ترین مشکل کشور باشد، باید ۵۰ تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان ما کسب مهارت کرده و وارد هنرستان شوند، در این راستا طی سه سال قبل ۳۰ تا ۴۵ درصد از دانش‌آموزان کشور به سمت رشته‌های کاردانش و فنی ‌و حرفه‌ای سوق داده شدند که استان مازندران در این امر پیشرو بوده زیرا میانگین را به ۵۰ درصد رساند.
وی تصریح کرد: باید کارهای اصولی و اساسی در جامعه شکل گیرد، البته تعریف معلم یک کارمند است را قبول ندارم زیرا این تعریف ریشه همه مشکلات است.
وی با اشاره به اینکه تهران دارای ۴ هزار معلم بالای ۹۰ سال است، اظهار داشت: هدف ما از بیمه طلایی توجه بیشتر و ارائه خدمات مفیدتر به بازنشستگان بود که امیدواریم به زودی این مسئله حل شود و بیمه طلایی به همه فرهنگیان تعلق گیرد.
حاجی بابایی گفت: هدف از هوشمندسازی مدارس بهره‌مندی دانش‌آموزان از کامپیوتر و اینترنت در مدارس برای افزایش راندمان علمی است، ما در هوشمندسازی سعی داریم که فرزندان در مدارس ۳۰ ساعت با راهنمایی معلم و مدیران خود از اینترنت بهره‌مند شوند تا لازم نباشد در منزل چهار ساعت بی‌مورد پای اینترنت بنشینند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمود:

    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم …
    حق بیمه طلایی فرهنگیان در سال۹۱ در خراسان جنوبی پرداخت نشده است. لطفاٌ پیگیری نمایید تا این هم به سرنوشت دو ماه مرخصی کارمندان دچار نشود. باتشکر دبیر آموزش و پرورش قاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.