بیکاران طعمه تازه کلاهبرداران اینترنتی

۱۷فروردین۱۳،

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از اشخاص جویای کار خواست که فریب کلاهبرداران را در فضای مجازی نخورند.
سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه بعضی از کلاهبرداران با ایجاد پایگاه اینترنتی و وبلاگ اقدام به تبلیغ استخدام فوری و … می‌کنند، گفت: این اشخاص با قراردادن تصاویر جعلی پروژه‌های عمرانی در سطح کلان کشور با فریب اشخاص جویای کار مبلغی (ناچیز) را به عنوان ثبت‌نام به همراه رزومه اشخاص بیکار دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه این اشخاص پس از ثبت‌نام دیگر پاسخگوی شماره‌های اعلامی در پایگاه اینترنتی نیستند گفت: متاسفانه اشخاص فریب خورده به سبب پایین‌بودن مبلغ واریزی که معمولا کمتر از ۵۰ هزار تومان است، از اعلام شکایت و پیگیری منصرف می‌شوند.
به گزارش ایسنا کاکوان با بیان اینکه هنگام جستجوی کار در فضای مجازی یا اینترنت به هیچ عنوان از فیلترشکن یا vpn استفاده نکنید گفت: زیرا اشخاص کلاهبردار این‌گونه پایگاه اینترنتی‌ها را در خارج از کشور به ثبت می‌رسانند تا قابل ردیابی نباشند، بنابراین با استفاده از فیلترشکن یا vpn از غیرمجاز بودن پایگاه اینترنتی در ایران غافل خواهید شد.
رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه جویندگان کار هنگام بررسی محتوای پایگاه اینترنتی‌های استخدامی به آدرس ULR‌ دقت کنند گفت: با بررسی آن از طریق سامانه samandehi.ir از اصالت آن اطمینان حاصل کنید و قبل از واریز هرگونه مبلغ و ارائه رزومه با شماره‌های اعلامی پایگاه اینترنتی موردنظر (شماره‌های ثابت) تماس حاصل و به اطمینان لازم برسید و دقت داشته باشید که به شماره‌های موبایل اعتباری اطمینان نکنید.
وی افزود: با پیشنهاد‌های پلیس فتای پایتخت می‌توان ضمن شناسایی این اشخاص سودجو و کلاهبردار آنان را به پلیس ‌معرفی تا تحویل مقامات قضایی شوند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.