مراکز درمانی طعمه تازه کلاهبرداران اینترنتی

۳ م دیماه ،

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: کلاهبرداران اینترنتی اخیرا با برقراری تماس تلفنی با مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی این مجموعه‌ها را به عنوان طعمه تازه خود قرار می‌دهند.
هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمان با اشاره به شیوه تازه کلاهبرداران و تخلیه حساب بانکی از طریق کارت به کارت کردن اظهار داشت: صاحبان مشاغل باید از انجام هرگونه معامله غیر حضوری با اشخاص ناشناس اجتناب کرده و خدمات خود را با اشخاص مورد شناخت، معتبر و موثق و به صورت حضوری و همراه تنظیم توافق‌نامه انجام دهند.
وی افزود: اخیرا اشخاص کلاهبردار و شیاد با برقراری تماس تلفنی با مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و معرفی خود به عنوان کارمند ارشد سازمان یا ادارات دولتی و یا وابسته به دولت با جلب اعتماد آنها پیشنهاد دریافت خدمات گوناگون که واحدهای مختلف ارائه می‌دهند را با کارمزد بالاتر از عرف مطرح می‌کنند.
پوررضاقلی ادامه داد: کلاهبرداران پس این جلب اعتماد سوژه خود از آنان دعوت می‌کنند برای واریز وجه به عنوان پیش پرداخت به دستگاه خودپرداز مراجعه و با وارد کردن کارت خود در دستگاه و استفاده از منوی انگلیسی عملیاتی را انجام دهند که در نتیجه این اقدام مبالغ میلیونی از حساب آنان خارج و به حساب اشخاص کلاهبردار منتقل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این روش مجرمانه که با تلفن‌های اعتباری و حساب‌های بانکی فاقد هویت اصیل و غیر قابل بهره‌برداری طراحی و اجرا می‌شود، اشخاص کلاهبردار با مذاکرات هوشمندانه و بدون وقفه و تنظیم مذاکره مبتنی بر سودآوری کلان برای فرد در حال مذاکره موفق به انجام عملیات بانکی کارت به کارت منجر به تخلیه حساب فرد می‌شوند.
پوررضاقلی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای درمانی، پزشکی و آزمایشگاهی وابسته به ویژه عاملان خرید توجه داشته باشند تا در صورت برقراری این نوع تماس‌ها از قبول خواسته فرد در حال مکالمه و انجام عملیات بانکی کارت به کارت برمبنای خواسته فرد ناشناس اجتناب کنند.
وی افزود: برای واریز کردن وجه به حساب‌های بانکی هیچ نیازی به وارد کردن کارت عابر بانک دریافت کننده به داخل دستگاه خودپرداز نیست و هرگونه انجام آزمایش یا ارائه خدماتی از ناحیه مراجع دولتی منوط به درخواست کتبی از سازمان مربوطه است و به صورت تلفنی امکان‌پذیر نیست.
این مسئول گفت: تمام ادارات و سازمان‌هایی که به هر نحوی ارائه خدمات دارند برای پیشگیری از چنین مواردی باید به صورت جدی تمام عوامل و کارکنان خود را از این موضوع مطلع کنند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.