تاجگردون: تحریم​ها در بازار ارز تاثیر دارد ولی غالب نیست

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اظهارات وزیر اقتصاد در نشست غیرعلنی با نمایندگان مجلس و اشاره به تاثیرات تحریم ها بر بی ثباتی نرخ ارز، اظهار داشت: آقای حسینی معتقد است به دلیل تحریم ها و عدم انتقال منابع ارزی به داخل کشور، کمبود ایجاد می شود واین امرهم سبب می شود تقاضا بالا برود.

وی با بیان اینکه این حرف درست است ولی در بی ثباتی بازار ارز سهم مشخصی دارد، گفت: تاثیر تحریم ها در بازار ارز سهم دارد ولی این تاثیر غالب نیست.

احمد توکلی نماینده اصولگرای منتقد دولت درگزارشی با اشاره به بی ثباتی بازار ارز، نوشت: «تحریم یکی از علل مهم این وضعیت بوده است. اما سوء مدیریت، سوء سیاست، بی ارادگی مسئولان اقتصادی در برابر رئیس جمهور و تاخیرهای عمدی غیرقابل توجیه، اهمیت کمتری ندارد. دولت الان اجازه می خواهد که ارز را گران کند و مابه التفاوت را به صورت نقدی بین مردم توزیع کند. اقدام تورم زایی که شیرینی موقت و تلخکامی طولانی مدت دارد.»

تاجگردون هم درباره اینکه دولت تعمدا ارز وارد بازار نمی کند، گفت: حتما دولت ارز وارد بازار برای متقاضیان بخش غیر دولتی نکرده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پاسخ به اینکه وارد نکردن ارز به بازار غیر قانونی است؟، اظهار داشت: نمی شود گفت کارغیر قانونی است؛ چون دولت اعلام می کند منابعی نداشته تا عرضه کند.

وی فرضیه سیاسی بودن این اقدام برای انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند و می افزاید: ما اجازه نمی دهیم پول ما به تفاوت ارز خارج از بودجه بررسی شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص سرنوشت ایده بورس ارز، خاطر نشان کرد: این ایده منتفی نشده و قرار است دوباره در آبان ماه بررسی شود. چون بخش خصوصی مخالف این کار است.

 تاجگردون در پاسخ به اینکه آیا دولت امسال بودجه سالانه را به موقع به مجلس ارائه می کند یا خیر؟، گفت: ما از آنها خواهش کردیم ولی بعید می دانم امسال هم به موقع برسد.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.