تجهیز نظامی معارضین سوری بازتاب منفی بر چهره کریه انگلیس دارد

۳۰م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اظهارات اول‌وزیر انگلیس بازتاب منفی بر چهره کریه روباه پیر می‌گذارد لذا مسلمانان جهان اقدام انگلیس مبنی بر افزایش کمک برای تجهیز هر چه بیشتر معارضین سوری را محکوم می‌کنند.

کریم زارع در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اول وزیر انگلیس مبنی بر افزایش تجهیز نظامی معارضین سوری گفت: سوریه هم اکنون دولت رسمی و قانونی دارد و هر گونه اقدامی که امنیت این کشور را به خطر بیندازد به منزله دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل به حساب می‌آید لذا اظهارات دیوید کامرون جنبه مداخله‌جویانه در امور سوریه دارد.

وی تصریح کرد: مردم هر کشوری باید برای مملکت خود تصمیم بگیرند و دخالت در سرنوشت مردم کشور دیگر مغایر اصول و موازین پذیرفته شده در سطح بین‌المللی است.

زارع در ادامه اظهار داشت: کشور انگلیس که خود را مهد دموکراسی می‌نامد نباید با تجهیز تروریست‌های سوری در قتل‌عام مردم بی‌گناه سوریه نقش داشته باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اظهارات اول‌وزیر انگلیس بازتاب منفی بر چهره کریه روباه پیر می‌گذارد لذا مسلمانان جهان اقدام انگلیس مبنی بر افزایش کمک برای تجهیز هر چه بیشتر معارضین سوری را محکوم می‌کنند.

گفتنی است دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده لغو تحریم صدور سلاح به سوریه اقدام درست و به‌جایی است، اما این لغو صدور سلاح نظام سوریه را در بر نمی‌گیرد لذا کشور متبوعش و شماری از کشورهای غربی دیگر با هدف حمایت نظامی از معارضان مسلح موضوع لغو تحریم صدور سلاح به سوریه را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرده که دولت انگلیس به حمایت از معارضان سوری که درصدد سرنگونی نظام بشار اسد در این کشور می باشند، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.