تحلیل سلیمی‌نمین از حضور هاشمی در انتخابات

۲۰اردیبهشت،

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه هاشمی معتقد است که می تواند از ضعف های احمدی نژاد برای آماده کردن فضا برای حضور خود استفاده کند گفت: این مساله محقق نخواهد شد چراکه ضعف احمدی نژاد دقیقا همان جایی است که شبیه هاشمی شده است.

به گزارش ممتازنیوز، عباس سلیمی نمین در گفتگو با مهر؛ در بیان حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری به تکثر در دو جبهه اصلاح طلب و اصولگرا پرداخت و گفت: تکثر چه در جبهه اصولگرایان و چه در جبهه اصلاح طلبان اتفاق مناسبی نیست؛ تنها مساله ای که می توان متصور بود این است که آقای هاشمی از این فضا زمینه را برای حضور خود فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نفس حضور برای ملت مغتنم است چراکه رشد سیاسی و شناخت مردم را افزایش می دهد اظهارداشت: همچنین ضعف ها و قوت ها در این شرایط مشخص می گردد.

سلیمی نمین با بیان اینکه این ایجاد رشد ممکن است برای آقای هاشمی بسیار مقبول نباشد ادامه داد: آقای هاشمی معتقد است که می تواند از ضعف های احمدی نژاد برای آماده سازی حضور خود بهره بگیرد اما این مساله الزاما تحقق نخواهد یافت؛ چراکه ضعف های احمدی نژاد در جایی است که رویکرد آقای هاشمی را دنبال کرد.

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: وقتی ضعف های احمدی نژاد در دولت دهم ریشه یابی شود مشخص می گردد که وی هرچقدر که از اصولگرایان فاصله گرفته و هر میزان به سمت شیوه های خودمحوری روی آورده به همان میزان نیز به آدم ها و شیوه های هاشمی روی آورده است. 

سلیمی نمین با اشاره به اینکه نقد ضعف های احمدی نژاد نقش هاشمی هم هست اضافه کرد: لذا آقای هاشمی نمی تواند از ضعف احمدی نژاد برای خود فضای رشد بسازد. بنابراین جامعه نسبت به وی نقد صریح می کند و این مساله به نفع وی نیست.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بهتر است که هاشمی در انتهای عمر با چهره مقبولی پرونده سیاسی خود را ببندد تصریح کرد: البته ایجاد فضای نقد و جدی تری را رقم خواهد زد؛ هر چه فضای سیاسی گسترش یابد طبیعتا در اقبال جامعه هم تاثیر خواهد داشت.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.