تحویل ۱۶۰۰ واحد مسکونی در شهر تازه عالیشهر تا پایان ماه جاری

۱۷م دیماه ،

3-590.jpg

طراحی شهرهای تازه با هدف اسکان جمعیت سرریز شهرهای بزرگ در محیطی مطلوب، جهت کار و زندگی یکی از شاخه‌های فعالیت عمده شرکت‌های عمران شهرهای تازه است.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عالیشهر هم یکی از شهرهای تازهی است که در ۲۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر واقع شده و طبق آمار سال ۸۷ این شهر حدود ۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد اما ظرفیت پذیرش جمعیت در این شهر حدود ۱۰۰هزار نفر و ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی است لذا حدود ۹۰۰ هکتار برای طراحی و ساخت این تعداد واحد مسکونی و سر ریز شدن جمعیت شهرهای بزرگ اطراف در نظر گرفته شده است.

از سه سال اخیر که فعالیت ساخت و ساز این شهر آغاز شده تاکنون ۱۶۰۰ واحد مسکونی مهر به متقاضیان تحویل داده شده و طبق اعلام روابط عمومی شرکت عمران عالیشهر بوشهر ۱۶۰۰ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده که تا پایان دی‌ماه تحویل داده می‌شود.

صمیمی با بیان این‌که خدمات وزارت مسکن در این واحدها تمام شده و در مرحله‌ خدمات وزارت نیرو است، گفت: تا پایان سال ۱۸۰۰ واحد باقی‌مانده دیگر نیز اتمام و تحویل متقاضیان می‌شود.

بر اساس بند “د” تبصره شش قانون بودجه سال ۸۶ باید ۳۴۰۰ واحد مسکونی در قالب قرارداد ۹۹ ساله در شهر تازه عالیشهر ساخته شود که مدیرعامل شرکت عمران این شهر در آغاز فعالیت ساخت و ساز این واحدها گفته بود که زمین برای ساخت ۷۴۹۴ واحد مسکونی در اختیار ۱۳۰ تعاونی کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

به گفته سعید راستی طرح جامع عالیشهر شامل پنج فاز در قالب هزار هکتار برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده اما براساس مصوبه شرکت عمران شهرهای تازه کشور، این طرح باید برای اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۲۰۰۰ هکتار توسعه یابد.

راستی که تا هفته قبل مدیریت شرکت عمران شهر تازه عالیشهر را برعهده داشت،‌ گفته بود: این پروژه در قالب مجتمع‌های چهار، شش و هشت طبقه با متراژ میانگین ۷۵ متر مربع احداث می‌شود.

هفته قبل،‌ سعید راستی – مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر تازه عالیشهر، تودیع و حسین محمدی باغ‌ملایی به عنوان مدیرعامل تازه این شرکت معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.