تساوی بزرگان در برنابئو/ همه چیز به اولدترافورد کشیده شد

۲۵ام بهمن ،

99-109.jpg

حساس‌ترین بازی دور رفت از مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیمهای رئال مادرید و منچستر یونایتد در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و تماشایی پس از خلق فرصت‌های گلزنی بسیار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. پاتریس اورا برای منچستریونایتد و رونالدو برای رئال مادرید در این دیدار گلزنی کردند.

در این دیدار شاگردان مورینیو بازی را هجومی آغاز کردند و می توانستند بسیار زود نیز به گل برسند، اما ضربه فابیو کوئنترائو در دقیقه ۴ به دیرک دروازه اصابت کرد تا اولین موقعیت جدی مسابقه شکل گیرد. البته ده‌خیا در این صحنه با واکنش خوب توپ را منحرف کرده بود. در دقیقه ۲۰ دنی ولبک توانست در اولین موقعیت جدی منچستر در این دیدار گلزنی کند. این گل روی ضربه کرنری به دست آمد که رئالی‌ها معتقد بودند داور در اعلام آن اشتباه کرده است.

با این گل رئال مادرید که نمی خواست در برنابئو شکست بخورد سراپا حمله شد و توانست ۱۰ دقیقه بعد از گل اول با ضربه سر دیدنی کریستیانو رونالدو کار را به تساوی بکشاند. دی‌ماریا پاس این گل را برای مهاجم پرتغالی فراهم کرد تا او هفتمین گل خود در این رقابت‌ها را به ثمر برساند. رونالدو بعد از این گل خوشحالی هم نکرد تا نشان دهد باشگاه سابقش همچنان برای او از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه دو بار مسوت اوزیل در دقایق ۳۷ و ۳۹ می توانست رئال را به گل دوم برساند، اما هر بار با بدشانسی روبرو شد. در دقیقه ۴۰ دی ماریا در محوطه جریمه روی زمین افتاد،‌ اما داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. در آخرین دقایق نیمه‌ی اول ولبک می‌توانست خودش و تیمش را دوگله کند، اما ضربه‌ی او با واکنش لوپز روبرو شد و به کرنر رفت تا بازی با نتیجه یک بر یک در نیمه اول به پایان برسد.

در نیمه دوم شاگردان فرگوسن بازی را بهتر آغاز کردند و می‌توانستند در زمین حریف یک بار دیگر پیش بیفتند. ولبک می توانست خودش و منچستر را در این دیدار دوگله کند اما موفق نبود. در ادامه فرضت گلزنی رونالدو با یک شوت دیدنی از پشت محوطه در دقیقه ۴۸ ازدست رفت. دقیقه ۵۲ انخل دی ماریا می‌توانست رئال را به گل برساند، اما شوت سرکش او با اختلاف کمی به خارج رفت. دقیقه ۶۰ ضربه فابیو کوئنترائو را دروازه بان منچستر یونایتد با پا از روی خط دروازه درآورد.

یک دقیقه بعد ولبک از غفلت مدافعان رئال استفاده کرد اما واران با هوشیاری توپ او را به کرنر زد. دقیقه ۷۰ جدی ترین موقعیت منچستریونایتد برای گلزنی را فان پرسی از دست داد و ضربه او به دیرک دروازه اصابت کرد تا دو تیم در این زمینه هم مساوی شوند. فشار یونایتد ادامه یافت و فان پرسی پشت مدافعان صاحب توپ شد اما توپی که به آرامی زده بود را آلونسو از روی خط خارج کشید. در ادامه رئال مادرید توپ و میدان را در اختیار گرفت در دقیقه ۷۸ می توانست با ضربه خدیرا گلزنی کند اما د‌خیا این توپ را نیز گرفت. بازی سپس روند آرامی گرفت.

در ادامه باز هم شیاطین سرخ صاحب موقعیت گلزنی شدند، گیگز در حالی که توپ سرگردان محوطه جریمه را می‌توانست به گل دوم تبدیل کند با تعلل فرصت را از دست داد.

رونالدو روی حرکت خوب مودریچ و پاس رو به جلوی او می‌توانست صاحب توپ شود،‌اما میان مدافعان منچستریونایتد کاری از پیش نبرد.

آخرین فرصت گلزنی نیز نصیب منچستریونایتد شد و فان پرسی با شوتی محکم و زمینی دروازه رئال را تهدید کرد اما لوپز توپ را به کرنر فرستاد. صحنه‌ی جالب این بازی در دقیقه‌ی آخر رقم خورد جایی که داور بازی اجازه زدن ضربه کرنر را به تیم میهمان نداد تا اعتراض بازیکنان سرخپوش را به دنبال داشته باشد.

در دیگر دیدار این مرحله شاختار دونتسک و بوروسیا دورتموند در اوکراین به مصاف هم رفتند که بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. داریو سره‌نا در دقیقه ۳۱ تیم میزبان را جلو انداخت اما روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۴۱ گل تساوی دورتموند را به ثمر رساند. در نیمه دوم کاستا در دقیقه ۶۸ گل دوم شاختار را به ثمر رساند اما مت هوملز در دقیقه ۸۷ گل تساوی دورتموند را زد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.