تصویب ۱۴ پیشنهاد ایران در کنگره جهانی پست

ایران در اجلاس اتحادیه جهانی پست (UPU) که هم اکنون در قطر در حال برگزاری است، ۱۷ پیشنهاد در حوزه قوانین و مقررات بین‌المللی پستی (کنوانسیون) مطرح کرده بود که ۱۴ پیشنهاد از مجموع پیشنهادهای ایران به تصویب اعضای این اجلاس رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد کرم‌پور، معاون فناوری و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات – با بیان این که وزارت ارتباطات در حوزه بین الملل، فعالیت خود را بر اساس سیاستهای کلان کشور فعال می کند اظهار کرد: پیش از این نیز در حوزه‌هایی نظیر WRC و سازمان منطقه‌ای جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه تلاش‌های گسترده ای صورت گرفته بود.

وی در ادامه یادآور شد: ایران به دنبال ارتقاء جایگاه خود از بازیگری به صحنه گردانی در حوزه سازمانهای منطقه‌ای و بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

کرم پور با بیان این که ایران هیچگاه تماشاگر این حوزه‌ها نبوده است تاکید کرد: تصمیم داریم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش‌های در دست اقدام، تاثیرگذاری در این حوزه را تا مرحله صحنه گردانی افزایش دهیم.

معاون فناوری و امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست (UPU) تصریح کرد: این اجلاس در کشور قطر برگزار می شود و هیات نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، در آن حضور فعال دارند.

وی همچین اظهار کرد: اجلاس کنگره اتحادیه جهانی پست مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه پست است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود به طوریکه کلیه تصمیم‌گیریهای کلان درخصوص سیاستگذاری و تنظیم مقررات بین المللی و تعیین خط مشی در حوزه پست در این اجلاس صورت می‌پذیرد.

او در خصوص این اتحادیه ادامه داد: اتحادیه جهانی پست (UPU) در سال ۱۸۷۴ میلادی تأسیس شده و مقر آن در شهر برن – سوئیس است که شامل چهار بخش شورای اداری، شورای بهره‌برداری پستی، دفتر امور بین‌الملل و کمیته مشورتی است.

کرم‌پور در پایان وعده داد: پس از برگزاری این اجلاس خبرهای دیگری از دستاوردهای ایران اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.