دور تازه تحریم‎ها علیه ایران تصویب شد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

گروه بین‌الملل: با وجود مخالفت‎های اخیر در داخل کنگره و دولت، مجلس نمایندگان آمریکا دور تازهی از تحریم‎ها را علیه جمهوری اسلامی به تصویب رساند.

 پس از کشمکش‎ها بر سر زمان بندی تحریم‎های تازه که تنها سه روز قبل از تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی رخ می‎دهد، مجلس نمایندگان با ۴۰۰ رای مثبت در برابر ۲۰ رای منفی آن را به تصویب رساندند. هدف از این مصوبه، کاهش مجدد صادرات نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز در مدت یک سال است.

انتظار می رود در مرحله بعد، کنگره نیز به راحتی آن را تصویب کند. رئیس جمهوری آمریکا نیز باید آن را امضا کند تا اجرائی شود. لازم به ذکر است که روز سه شنبه، گروهی از نمایندگان لیبرال دموکرات با امضای نامه‎ای خواستار به تعویق افتادن تصویب این تحریم‎ها شده بودند زیرا آنها دارای “تاثیر معکوس” و “غیرمسئولانه” می باشند.

در ماه میلادی قبل، اختلافی عمیقی بین کنگره و کاخ سفید بر سر ایران وجود داشته است. از یک سو، دولت اوباما تحریم ها علیه تهران را در هفته قبل کاهش داد و قصد تعامل با ایران را بر سر مسئله هسته‎ای در ماه سپتامبر دارد و از سوی دیگر، کنگره که تحت تسلط جمهوریخواهان است، به دنبال افزایش بیشتر تحریم ها علیه صادرات نفت ایران است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.