تصویرگری مشترک گلدوزیان و دیوید کالی

۱۰م اسفند ،

اختصاصی هنرآنلاین

علیرضا گلدوزیان که تاکنون جوایز معتبر جهانی برای تصویرگری کتاب های کودکان گرفته است این روزها مشغول تصویر سازی یک کتاب با دیوید کالی نویسنده معروف ایتالیایی است.

علیرضا گلدوزیان در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول تصویر سازی یک کتاب با دیوید کالی نویسنده معروف ایتالیایی هستم.

وی افزود: با توجه به سابقه دوستی که با دیوید کالی داشتم تصمیم گرفتیم که یک کتاب را با همکاری هم تالیف و تصویر سازی کنیم و این اولین تجربه همکاری ما با هم است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

به گفته این تصویرگر این کتاب به زبان ایتالیایی منتشر خواهد شد و هنوز معلوم نیست که این کتاب به فارسی ترجمه و منتشر شود. این کتاب برای نوجوانان تالیف و تصویر سازی می گردد.

وی افزود: دردنیای کنونی باید زمینه همکاری های فرا مرزی میان مولف و تصویرگران فراهم شود چرا که هنر مرز نمی شناسد. البته در دهه ای اخیر با توجه به جایگاه تصویرگران ایران در جهان همواره پیشنهاد های همکاری خوبی به تصویرگران ایرانی در سطح بین الملی شده است و اتفاقا تصویرگران ایرانی هم دراین زمینه آثار ارزشمندی خلق کرده اند.

برنده جایزه بزرگ براتیسلاوا با اشاره به تصویرسازی مجموعه کتاب دربارهٔ فرهنگ مترو که توسط شهرام شفیعی تالیف شده است گفت: تصویر سازی این مجموعه که دربارهٔ فرهنگ شهری و مترو است به پایان رسیده است و داستان های این مجموعه بسیار شهری می باشند اما در فواصل داستان به ادبیات کهن هم نقب زده می گردد.

وی دربارهٔ تصویر سازی شخصیت های این مجموعه گفت: با توجه به فضای داستان ها که مدرن می باشند تصویر سازی هم مدرن است و برای خلق شخصیت ها تیپ سازی کرده ام.

وی که تاکنون در تولید چندین انیمیشن سهم داشته است دربارهٔ فعالیت اش دراین زمینه گفت: این روزها مشغول طراحی شخصیت های یک انمیشن هستم که حامی مالی آن موسسه فرهنگی و هنری صبا است . ترجیح می دهم که اطلاعات مفصل دربارهٔ این پروژه از سوی حامی مالی آن اعلام شود.

گلدوزیان که درسال های درحوزه نقاشی هم فعالیت می کند دربارهٔ برپایی نمایشگاه نقاشی اش گفت: بسیار علاقمندم که فرصت و فراغتی فراهم شود تا روی نقاشی به شکل جدی تمرکز کنم اما تا سه سال آینده فکر نمی کنم چنین فرصتی فراهم شود.

علیرضا گلدوزیان تصویرگر کتاب های کودکان و نوجوانان سال ۱۳۵۵در تهران به دنیا آمد. او کارشناس ارشد رشته گرافیک از دانشگاه هنر است و فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۴ با طراحی پوستر برای فیلم سینمایی “گروگان” آغاز کرده است.

گلدوزیان تا کنون برای آثار فراوانی در حوزه کودک و نوجوان تصویرسازی کرده است، از جمله: “این همانی” نوشته‌ فریده خلعتبری، “آغوشت را باز کن” نوشته‌ی عذرا جوزدانی، “بازی ها جورواجورند” سروده‌ شکوه قاسم نیا، “باعلی، یاعلی” نوشته‌ فریبا کلهر، “خانم معلم آقای نقاش” نوشته‌ سید علی اصغر سید آبادی، “زرافه من آبی است” نوشته‌ سوسن طاقدیس، “سنگ قرمز کوچولو” سروده‌ افسانه شعبان نژاد، “بازی های پنج انگشت” سروده‌ مصطفی رحماندوست.

گلدوزیان در سال ۲۰۰۲ برای تصویرگری کتاب “زرافه من آبی است” جایزه baij ژاپن را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۳ نیز قلم طلایی بلگراد را برای تصویرگری کتاب “جوراب سوراخ” گرفت. تصویرگری کتاب “یک شب تاریک” درسال ۲۰۰۴ برگزیده نمایشگاه بولونیا شد و سال ۲۰۰۵، دو کتاب “جوراب سوراخ” و “مداد سیاه و مداد قرمز” جایزه بزرگ براتیسلاوا را گرفت. گلدوزیان سال ،۲۰۰۶ تصویر کاتالوگ جشنواره بولونیا را طراحی کرد. او تاکنون سه نمایشگاه تصویر سازی در تهران و مشهد برپا کرده است.

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.