تعیین‌کننده اصلی نتیجه جنگ در آینده نیروی انسانی خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهید مرتضی مطهری با اشاره به جایگاه والای شهید مطهری گفت:‌ علم و اقتدار برای هر کشوری توانمندی می‌آورد.

وی در ادامه افزود: هر کشوری که مجهز به سلاح علم باشد می‌تواند حرف خودش را میان کشورهای دیگر بزند و جایگاه خود را تثبیت کند، اما اگر علم نباشد محکوم دیگران بوده و تحت سلطه دیگران قرار خواهد گرفت.

امیر پوردستان با بیان اینکه یک ملت اگر صلاحیت و قابلیت علمی داشته باشد، می‌تواند در میان کشورهای دیگر عرض اندام کند، گفت: در مباحث استراتژیک مولفه‌های قدرت ملی به دو بخش مادی و غیرمادی تقسیم می‌شوند که یکی از مولفه های غیرمادی داشتن ظرفیت علمی است و قدرت علمی است که باعث می‌شود یک کشور در چانه‌زنی‌های خود از موضع اقتدار حرف بزند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: اساتید ما می‌بایست متناسب با نیازهای زمان قابلیت‌های علمی خود را بالا ببرند و همچنین در جریان شرایط اخبار اجتماعی و سیاسی بوده و مطالعات خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات امروز چهره تازه‌ای به خود گرفته است، گفت:  دشمن بعد از شکست در جنگ سخت با ملت عزیز ایران به جنگ نرم روی آورده است و می‌خواهد با استحاله از درون و فشار از بیرون اهداف شوم خود را اجرا کند.

امیر پوردستان با بیان اینکه دشمن فهمیده است که قدرت مقابله با ملت ایران را ندارد ، گفت: آنها قصد دارند کاری کنند تا جمهوری اسلامی ایران از داخل پاشیده شود و بعد با یک عملیات نظامی به کشور مسلط شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دشمن در موضوع جنگ نرم تشکیک در اعتقادات جوانان است، گفت: آنها می خواهند از این طریق در باورهای جوانان نسبت به ولایت و اعتقادات دینی تشکیک ایجاد کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین اختلاف بین شیعه و سنی، ترویج مکاتب شیطان پرستی و بی‌بند و باری‌های جنسی را از دیگر برنامه‌های دشمن برشمرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ و در دیدار با مجموعه عقیدتی- سیاسی ارتش، گفت: یکی از راهبردهایی که ایشان در آن جلسه اشاره کردند این بود که ارتش ما یک ارتش متدین است و این فرمایش رهبری به معنی این است که مطالبه ایشان بالا بردن سطح تدین در میان نیروهای ارتشی است.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه وقتی جنگ‌های اخیر یعنی جنگ اول و دوم خلیج فارس، افغانستان، جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه را مطالعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این نیروی انسانی است که تعیین کننده نتیجه جنگ است و در جنگ‌های آینده نیز با وجود تنوع سلاح‌های پیشرفته نیروی انسانی است که تعیین کننده خواهد بود.

وی در پایان در جمع اساتید عقیدتی- سیاسی ارتش اظهار داشت: اساتید باید روح ایمان و ولایتمداری را در میان ارتشی‌ها ایجاد کنند و در کنار سواد رزمی از بنیه علمی و تقوایی لازم برخوردار باشند و در جنگ‌های آینده بتوانند از آن بهره برداری کنند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.