توسعه نیروی انسانی مؤثر در کاهش اطاله دادرسی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

قاضی دیوان عالی کل کشور گفت: دستگاه قضا برای جذب تجهیزات و نیروی انسانی نیازمند هزینه‌های مالی است که اگر این ابزار در اختیار قوه قرار بگیرد قطعا شاهد کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌ها خواهیم بود.

“حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره آثار و تبعات کمبود نیروی انسانی در قوه قضاییه اظهارداشت: کمبود نیروی انسانی در قوه قضاییه یکی از موضوعاتی است که بر کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده‌ها تاثیر می‌گذارد.
 
وی افزود: زمانی که در دادسراها، دادگاه‌های کیفری و…. با کاهش نیروی انسانی مواجه هستیم، برای رسیدگی به پرونده‌ها حجم و تراکم کاری زیادی به قضات تحمیل می‌شود که نتیجه خوبی نخواهد داشت.
 
قاضی دیوان عالی کل کشور ادامه داد: قوه قضاییه در راستای کاهش پرونده‌های قضایی انسانی نیازمند توسعه نیروی انسانی است.
 
وی ادامه داد: اگر در بخش کیفری فاقد سرعت عمل باشیم بازدارندگی لازم به وجود نخواهد آمد چرا که بروز برخی از آسیب‌ها و تبعات منفی در رسیدگی به پرونده‌ها نتیجه کمبود نیروی انسانی در قوه قضاییه است. 

این حقوقدان خاطرنشان کرد: دستگاه قضا برای جذب تجهیزات و نیروی انسانی نیازمند هزینه‌های مالی است که اگر این ابزار در اختیار قوه قرار بگیرد قطعا شاهد کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌ها خواهیم بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.