تفرقه در جهان اسلام از سیاست‌های راهبردی قدرت‌های جهانی برای تضعیف قدرت مسلمانان است

۰۲م اسفند ،

در دیدار رئیس مجلس با هیات بلند پایه الجزایری:

رییس مجلس شورای اسلامی چالش‌های کنونی منطقه را ناشی از دخالت قدرت‌های خارجی خواند و گفت: تحولات حساس منطقه، همکاری و انسجام بیشتر کشورهای اسلامی را ایجاب می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی در دیدار با “بلقاسم بلعباس” رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر و هیات همراه وی، روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر را برادرانه و نزدیک خواند.

لاریجانی ادامه داد: باوجود همکاری‌های بسیار خوب سیاسی، پارلمانی و بین‌المللی و پیشینه پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی میان ایران و الجزایر، سطح روابط تجاری و بازرگانی میان دو کشور، متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های طرفین نیست.

وی یادآورشد: باید با حل پاره‌ای مشکلات و موانع جزئی به همکاری‌های اقتصادی دو کشور رونق داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر اهمیت تسهیل در روند همکاری‌های بانکی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

لاریجانی همچنین به بحران سوریه اشاره کرد و افزود: باتوجه به جایگاه سوریه در محور مقاومت، ایجاد بحران دراین کشور از طریق‌ ارسال سلاح و تروریست به نفع رژیم صهیونیست است.

وی ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام را از سیاست‌های راهبردی قدرت‌های جهانی برای تضعیف قدرت مسلمانان دانست و گفت: بسیاری از اختلافات کنونی در جهان اسلام طبیعی نیست بلکه ساخته قدرت‌های استکباری است.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر نیز در این دیدار گفت: توسعه همکاری‌های دوستانه با ایران مورد اهتمام ویژه رهبران و گروه‌های سیاسی الجزایر است.

بلقاسم بلعباس دیدگاه‌های ایران و الجزایر در بسیاری موضوعات جهانی و منطقه‌ای را بسیار نزدیک دانست و گفت: دامن زدن به مسائل اختلاف انگیز در جهان اسلام خطرناک است و یکپارچگی و وحدت کشورهای اسلامی ضرورت دارد.

بلعباس با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، گفت: باید از ظرفیت مجالس ایران و الجزایر برای ایجاد تحرک و جهش در همکاری‌های اقتصادی دو کشور بهره گرفت.

وی در ادامه دیدگاه‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه از جمله بحران سوریه را بسیار نزدیک خواند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.