اجلاس اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری جهان اسلام با صدور بیانیه‌ای iبه کار خود پایان داد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی/۰۸/۱۰
دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری های جهان اسلام با صدور بیانیه ای iبه کار خود پایان داد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما، در بیانیه پایانی اجلاس بر این نکته تاکید شده است که هرگونه محدودسازی اطلاع‌رسانی در شبکه‌های ماهواره‌ای با اصل آزادی بیان مغایرت دارد.
همچنین در این بیانیه؛ توهین iبه ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) محکوم شده است.
محکوم نمودن اقدامات جریان سلطه در iبه وجود آوردن بحران در کشورهای اسلامی دیگر محور این بیانیه بود.
همچنین در این بیانیه بر وحدت مسلمانان و جلوگیری از هرگونه تفرقه تاکید و موضوع فلسطین و قدس مساله اول جهان اسلام برشمرده شده است.
در بخش های دیگری از بیانیه پایانی دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری های جهان اسلام تصریح شده است؛ همه ملت‌ها حق دارند از انرژی صلح‌آمیز هسته ای استفاده نمایند و آینده جهان متعلق iبه کسانی است که از انرژی پاک iبهره‌مند باشند.
در این بیانیه تاکید شده است که سلطه‌گران برای تنظیم معادلات جهانی که در دست خود دارند نمی‌خواهند کشورهای دیگر iبه انرژی‌های پاک دست یابند.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پایانی گفت: آن چیزی که قدرت‌های سلطه‌گر نمی‌خواهند اتحاد بین جامعه مسلمانان است و همه تلاش خود را برای ایجاد تفرقه iبه کار بسته اند.
محمدجعفر محمد زاده افزود: رسانه‌های جهان اسلام باید وحدت کلمه داشته باشند و تلاش نمایند تا امت‌ها iبه هم نزدیک شوند البته سلطه گران همواره توطئه و برای ایجاد تفرقه تلاش می‌کند.
دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری های جهان اسلام دیروز با حضور معاون اول رییس جمهور و نمایندگان۲۶کشور اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور آغاز شد.
۱۰۰روزنامه، خبرگزاری و نشریه از۵۰ کشور عضو اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری های جهان اسلام می باشند.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.