تقاضای تجدیدنظر در مورد درآمد هدفمندی، فردا در تلفیق به رای گذاشته می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

486.jpg

دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ گفت که یک سوم اعضای کمیسیون تلفیق تقاضا کردند تا در مورد درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق روز قبل برای هدفمندی یارانه‌ها برای سال ۹۲ مصوب کرده بود، تجدیدنظر شود و این تقاضا در جلسه فردا (چهارشنبه) کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می‌شود.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در صورتی که سه‌،چهارم اعضای کمیسیون با این تقاضا مخالفت کنند، کمیسیون تلفیق مجددا درآمد هدفمندی یارانه‌ها را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت در لایحه پیشنهادی خود، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمدی هدفمندی در سال ۹۲ پیش‌بینی کرده بود که اعضای کمیسیون تلفیق با این استدلال که این درآمد نیازمند شیب تند افزایش قیمت‌هاست، درآمد ۵۰ هزار میلیاردتومانی را مصوب کردند.

ندیمی با اشاره به مصوبات جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: تصمیمات در حوزه درآمد و مربوط به مباحث انرژی درخصوص رابطه با بانک مرکزی و روابط نفت و هدفمندی بود که با این مصوبات عمده ملاحظات در حوزه نفت به اتمام رسید.

وی یادآور شد: در دو سال اخیر، سرمایه‌گذاری نفت بخش عمده‌ای از منافع خود را دریافت نمی‌کرد در حالی که در قانون برنامه پیش‌بینی شده که بتوان ۱۰ درصد از تولید را برای سرمایه‌گذاری اختصاص داد، اما این مبلغ در دو سال قبل تامین نمی‌شد و کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای با توجه به این بند از قانون برنامه همه تقاضای نفت را برای سرمایه‌گذاری در همان محدوده تعیین کرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس اضافه کرد: از مصوبات دیگر جلسه کمیسیون تلفیق، پیش‌بینی ردیف مشخص برای آب‌رسانی روستایی بود که تاکنون فاقد ردیف بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.