درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ تعیین شد

۲۵اردیبهشت،

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر کسب درآمد ۵۰ هزار ملیارد تومانی دولت در هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ را مورد موافقت قرار دادند.

مهر نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه در ادامه بررسی بخش‌های درآمدی بودجه ۹۲ در بحث هدفمندی یارانه‌ها با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر کسب درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی از هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ موافقت کردند.

بر اساس این گزارش طبق بند ۵۵ گزارش کمیسیون تلفیق در بودجه ۹۲ ، مقرر شد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال تا مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد ریال شامل موارد ذیل است:

۱- تا مبلغ ۳۸۸ هزار میلیارد ریال به صورت ماهانه و متوازن از محل اصلاح قیمت‌های مواد ۱ و ۳ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

۲- تا مبلغ ۱۱۲ هزار میلیارد ریال یارانه‌های نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون

بخش‌های هزینه‌ای هدفمندی پس از اتمام بررسی بخش درآمدی بودجه در مجلس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

قبل از تایید مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس، جلیل جعفری نماینده خلخال پیشنهاد افزایش درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ را از ۵۰ هزار به ۸۰ هزار میلیارد تومان ارائه کرد اما نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف و فرزین رئیس کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت با ۲۶ رای موافق، ۱۰۹ رای مخالف و ۱۵ رای ممنوع از ۱۹۷ نماینده حاضر با این پیشنهاد مخالفت کردند.

ایرج ندیمی دبیر کمیسیون تلفیق مجلس و محمد قسیم عثمانی عضو دیگر کمیسیون تلفیق به ترتیب به عنوان موافق و مخالف با این پیشنهاد صحبت کردند دولت نیز موافق این پیشنهاد بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.