درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها

کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرد:

ایران > قانونگذاری
دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ گفت: این کمیسیون در جلسه عصر دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه و در جریان بررسی بخش مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه، درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها را مصوب کرد.

به گزارش ایسنا، ایرج ندیمی در این باره گفت: پیش از این دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را در لایحه برای درآمد هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد کرده بود که بر اساس پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، این رقم به ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

مهر نیز به نقل از سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نوشته که مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش ۴۵۰ درصدی حامل‌های انرژی دولت را به ۳۸ درصد کاهش داده است.

جعفر قادری از تصویب درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۲ و افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا ۳۸ درصد به طور متوسط خبر داد و دربارهٔ بررسی موضوع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۲ گفت: درآمد دولت در هدفمندی یارانه‌ها در سال برابر ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال در بودجه ۹۲ ، کمیسیون تلفیق این رقم را به ۵۰ هزار میلیارد تومان رساند.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق چارچوبی که برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ مشخص شد، دولت می‌تواند به طور متوسط قیمت حامل‌های انرژی را برای کسب این درآمد تا ۳۸ درصد فزایش دهد.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از بودجه و باقی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مجلس در جزئیات تعیین قیمت‌های حامل‌های انرژی وارد نمی‌شود، گفت: تعیین قیمت‌های هر کدام از حامل‌های انرژی به عهده خود دولت خواهد بود به نحوی که متوسط افزایش قیمت آنها ۳۸ درصد شود.

به گزارش مهر، دولت در لایحه پیشنهادی خود درآمد هدفمندی یارانه‌ها را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده است که به نقل از نمایندگان مجلس تحقق چنین درآمدی از هدفمندی نیازمند ۴٫۵ برابر شدن (رشد ۴۵۰ درصدی) قیمت حامل‌های انرژی است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.