تنظیم اساسنامه وزارت نفت از بهترین‌ اقدامات کمیسیون انرژی در سال ۹۲ بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت‌الاسلام موسی احمدی دبیر کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد کمیسیون متبوعش در سال ۹۲ گفت: کمیسیون انرژی در لوایحی که دولت ارائه داد و هم چنین مسئله نظارت بر وزارت نیرو و وزارت نفت در بحث بررسی مشکلات، مسائل، خدمات رسانی و هم چنین تقدیم لوایحی که از طریق دولت ارسال شده بود، عملکرد خوب و موفقیت‌آمیزی داشت.
 
وی ادامه داد: در بحث بودجه زمان زیادی را صرف کردیم حتی خارج از وقت به این مسئله پرداختیم و آن‌چه که بنا به تشخیص جز مصالح نظام، کشور و ملت بود به تصویب رساندیم، با پیگیری‌هایی که انجام شد در صحن علنی نیز توانستیم نظر بهارستان نشینان را در مورد مصالح نظام و ملت کسب کنیم.
 
حجت‌الاسلام احمدی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون انرژی مجلس یکی از کارهای سازنده‌ای که به آن پرداخت تقسیم کار بین اعضای کمیسیون انرژی بود بدین صورت که به هر یک از نمایندگان موضوع خاصی اختصاص داده شد و توانستیم پیگیری و نتایج خود را در مورد هر یک از موضوعات به کمیسیون منعکس کنیم که اگر احیانا در این راستا با خلاء قانونی مواجه می‌شدیم مسئله را به کمیسیون گزارش می‌کردیم.
 
نماینده دیر، کنگان و جم گفت: به عنوان مثال من خودم نماینده کمیسیون در پارس جنوبی بودم و تمامی مسائل، کمبودها، موانعی که پروژه با آن روبه روست و مشکلات پیمانکاران و کارگری و اگر احیانا اعتراضی صورت می‌گرفت به عنوان گزارش و یا خبر به کمیسیون ارائه می‌دادم که تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ می‌گردید.
 
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که از دیگر مسائل مطرح شده در کمیسیون در سال ۹۲ قرارداد کرسنت و بابک زنجانی بود گفت: مجلس نیز در این موارد با کمیسیون همراه شد و با این که مسئله مصالح نظام مد نظر بود با دلسوزی و تشکیل کارگروهی خاص این مسائل پیگیری شد.
 
وی هم چنین ادامه داد: در ارتباط با مسائل برق لایحه‌ای مطرح شد که کارگروه مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام داده و لایحه را با اصلاحاتی که در آن انجام پذیرفت به تصویب رساندند.
 
حجت‌الاسلام احمدی در ادامه بیان کرد: بازدیدهایی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها به عمل آمد و گزارش‌های مسئولین در ارتباط با پیشرفت ساخت پالایشگاه‌ها پیگیری گردید هم چنین مشکلات و مسائل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای این مسائل اتخاذ شد.
 
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: جلساتی پیرو این مسائل در کمیسیون انرژی برگزار شد که آقای صالحی و مسئولین دست اندرکار در این جلسات حضور یافتند و از پیشرفت پروژه‌ها گزارش خود را ارائه دادند.
 
وی گفت: در مجموع سال ۹۲ برای حوزه انرژی سال پرباری بود و اتفاقات بسیار خوبی نیز در مورد تصویب برخی از قوانین مورد نیاز حوزه نفت و گاز و وزارتخانه‌ نیرو صورت گرفت.
 
حجت‌الاسلام احمدی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بهترین مواردی که در حوزه کمیسیون انرژی به آن پرداخته شد مسئله تنظیم اساسنامه وزارت نفت بود که در حال حاضر تقریبا رو به اتمام بوده و مفاد زیادی از آن به تصویب رسید.

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.