جابجایی پایتخت ابهام آمیز است

۰۳م اسفند ،

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: مسئله جابجایی پایتخت ابهام آمیز است، این موضوع به این صورت عنوان شده که پایتخت اقتصادی به شهرستان منتقل شود و پایتخت اداری و سیاسی در تهران باقی بماند.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله انتقال پایتخت گفت: 

 حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان این درخواست را مطرح کرده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس نمودند اما دلایل و مستندات امضا کنندگان در مورد این طرح  ارائه نشده است.

وی افزود: موضوع جابجایی پایتخت باید از سوی هیئت رئیسه به عنوان طرح ابلاغ شود تا بتوانیم از استدلال نمایندگان امضا کنندگان اطلاع داشته باشیم.
 
طبیب‌زاده تصریح کرد: این موضوع به این صورت عنوان شده که بخش اقتصادی به شهرستان منتقل شود و بخش اداری و سیاسی در تهران باقی بماند و این مسئله ابهام آمیز است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: جابجایی پایتخت به صورت طرح شش ماده‌ای ارائه شده اما از جزئیات آن اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اظهارنظر من در مصاحبه قبلی هم برمبنای مسائل کلی بود و متکی بر اطلاعات دقیق نبود.

گفتنی است طبیب‌زاده در مصاحبه قبلی خود با باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزینه‌های پایتخت جدید ایران گفت: تبریز بعنوان پیشنهاد مطرح است،اگر روند سیاست‌گذاری‌های غلط برای پایتخت جدید نیز ادامه یابد،پایتخت جدید سرنوشتی چون تهران را خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.