جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا: مبارزه قاطع با فساد زمینه استقرار عدالت را فراهم می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

IMAGE634824278648437500.jpg

جانشین معاون هماهنگ نماینده نیروی انتظامی گفت: اتخاذ راهکارهای ابتکاری و بن‌بست‌شکن و همچنین افزایش همکاری‌های بین‌المللی تنها راهکار مبارزه با فساد و استرداد مجرمان و حاویی‌ها است.

به گزارش تفسیری خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار زاده کمند در اجلاس حوزه‌های ریشه‌ای مبارزه‌ با فساد، روش‌ها و ابزار استرداد حاویی‌ها که با حضور مقامات اجرایی، قضایی و افسران پلیس برگزار شد، با بیان اینکه این نشست تخصصی با اهداف شناسایی راهکارهای مبارزه با فساد تشکیل شده است گفت: بر قراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد یکی از اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بود که همواره مورد تاکید رهبران دینی بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد مالی و اداری یکی از دغدغه‌های مشترک جهانی است، گفت: همه کشورها در مبارزه با فساد هم‌عقیده می باشند چرا که سهل‌انگاری در این مورد احساس امنیت را دچار خدشه می‌کند.

زاده‌کمند با تاکید بر مبارزه قاطع با فساد مالی و اداری گفت: مبارزه قاطع زمینه استقرار عدالت را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه خشک‌کردن ریشه فساد مستلزم اقدامات همه جانبه و هماهنگ توسط سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه است، گفت: تعامل هرچه بیشتر کشورها در زمینه مبارزه مستمر با این امر و همچنین در مورد استرداد مجرمان و حاویی‌ها بسیار مورد اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروزه فساد معضلی مشترک شده است، گفت: مبارزه مستمر با جرایم سازمان‌یافته تنها کار یک کشور یا نهاد بین‌المللی نمی باشد و به هیچ عنوان به تنهایی نمی‌توان مدعی مبارزه با این پدیده شد.

وی با بیان اینکه تحقق امر مبارزه با کشور مستلزم تعریف درست و شناخت مصادیق بر اساس فرهنگ و … کشورها است، گفت: ما باید نگران چالش‌ها و تهدیدهای ناشی از فساد مالی برای ثبات جامعه باشیم و ارتباط بین فساد مالی و سایر اشکال جرایم سازمان‌یافته و پولشویی را مطلع شویم و بها این گونه جرایم را به شدت افزایش دهیم.

زاده‌کمند با بیان اینکه خلافکاران مالی می‌توانند بخش بسیاری از منابع مالی دولت‌ها را هدر داده و توسعه پایدار را به مخاطره بیندازند گفت: باید با تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای استرداد مجرمان و اموال از شیوع فساد جلوگیری کنیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با بیان اینکه اتخاذ راهکارهای ابتکاری و بن‌بست‌شکن تنها راهکار مبارزه موثر با این امر است گفت: عزم جدی همه کشورها همراه با عمل و تحرک در مبارزه با فساد و برخورد بدون اغماض و وجود مدیران مومن و مدبر و همچنین افزایش همکاری‌های دستگاه‌ها و نهادهای بین‌المللی می‌تواند در زمینه مبارزه مثمرثمر باشد.

زاده‌کمند با بیان اینکه در این جهت نیروی انتظامی به عنوان بازوی اجرایی قوه‌قضاییه در جهتی مبارزه بین‌المللی با جرایم سازمان‌یافته همکاری‌های نزدیکی با این اینترپل، دفتر سازمان ملل، اکو و … داشته است، گفت: پرونده‌های بسیار مهمی در حوزه‌ جرایم مالی توسط کارآگاهان ایرانی پیگیری و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عدم‌وجود ارتباط دوجانبه و چندجانبه در این زمینه سبب می‌شود که کشورهایی که کنوانسیون مبارزه با فساد را پذیرفته‌اند از همکاری‌های بین‌المللی بهره‌مند نشوند، گفت: این مسئله (عدم‌وجود ارتباط بین کشورها) بستر لازم را برای مجرمان سازمان یافته فراهم می‌کند تا اعمال مجرمانه خود را در سطح جهان مدیریت کند که این مسئله علاوه بر تهدید نظم و امنیت، سبب از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا در ادامه پیشنهاد برگزاری نشست منطقه‌ای در حوزه انتظامی در جهتی شناسایی شیوه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته را در نشست ریشه‌ای مبارزه با فساد، روش‌ها و ابزار استرداد حاویی‌ها مطرح نمود و گفت: نیروی انتظامی آمادگی برگزاری این نشست را دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.