جریمه اتوماتیک خودرو های متخلف توقف ممنوع و پارک دوبل

اگر ماشینی با این مشخصات از کنارتون رد شد منتظر برگ جریمه باشد

2_15-51-09.jpg

 

سیستم جدید راهنمایی رانندگی برای جریمه کردن خودرو ها

تکنولوژی جدید راهنمایی رانندگی برای جریمه کردن خودرو ها

سیستم جدید تکنولوژی به کمک پلیس راهنمایی رانندگی آمد . در این سیستم دیگر نیازی نیست نیروی انسانی به تک تک ماشینهایی که به صورت دوبل پارک کرده اند سر بزند . این تکنولوژی خود زحمت جریمه کردن ماشینهای خطا کار را می کشد .

ashin-polis

تکنولوژی جدید راهنمایی رانندگی برای جریمه کردن خودرو ها

زمانی که پلیس راهنمایی رانندگی برای جریمه کردن ماشینهای پارک دوبل صرف می کند

به طور متوسط هر مامور اگر روزانه ۴ ساعت گشت زنی کند نهایتا می تواند ۴۰ خودرو را جریمه کند , البته این موضوع با احتساب نارحتی هایی که از متخلفان پیش می آید, گوش زدها, درگیری لفظی و …می باشد .

زمانی که تکنولوژی جدید صرف می کند

این تکنولوژی با کمترین منابع انسانی به راحتی می تواند با گشت زنی در معابر شلوغ شهر روزانه به طور متوسط ۱۴۰۰ محل پارک غیر مجاز را شناسایی و جریمه کند .

از دیگر توانایی های این تکنولوژی

از دیگر قابلیتهای این تکنولوژی به راحتی می تواند تشخیص دهد خودرهای که در محل پارک هستند, آیا توقف آنها پارک مجاز است یا غیر مجاز ؟

توانایی دیگر این تکنولوژی قدرت تشخیص ۳۰ دقیقه ابتدایی رایگان خودروها در طرح پارک می باشد . این موضوع مهم در سیستم دستی به دلیل وقت گیر بودن معمولا رعایت نمی شد .

توانایی تشخیص توقف ممنوع در چهارراه ها, تونل ها, ایستگاه اتوبوس, ایستگاه تاکسی, تخلیه و بارگیری, پاک دوبل, پارک در محلهای توقف مطلقا ممنوع و … را دارد

نحوه عملکرد

در این سیستم روی خودروهای پلیس, دوربین نسبتا کوچکی نصب شده است, خودرو با سرعت بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت در شهر گشت زنی می کند و تمام تخلفات احتمالی را به وسیله دوربین کشف و ضبط می کند .

دوربین هوشمند این خودرو ابتدا از پلاک ماشین عکس برداری می کند . پس از به دست آوردن شماره پلاک آن را به سیستم تگ خوان آدرس می دهد . (سیستم تگ خوان در واقع یک شماره منحصر به فردی است که برای هر خودرویی زمانی که پارک می کند تعیین می گردد) .

پس از شناسایی آدرس از طریق جی پی اس مرکزی متوجه می شود این خودرو چه زمانی وارد محل پارک شده است . اگر بیشتر از ۳۰ دقیقه توقف داشته باشد, خودروی متخلف را جریمه می کند .

خودروهایی که دوبل پارک کرده اند یا در مکانهای غیر مجاز متوقف شده اند به راحتی با عبور از کنار آنها شناسایی و جریمه می شوند .

در چه شهرهایی فعال هستند

این سیستم به صورت آزمایشی برای کنترل ترافیک تهران در این شهر اجرا شد . قرار بر این بود در صورت موفق آمیز بودن طرح, آن را به کلان شهرهای دیگر مانند : اصفهان , شیراز , مشهد و …. انتقال دهند .

در حال حاضر این خودروها در شهرهای تهران و شیراز دیده شده است . برای اعتراض به جریمه دوربین میتوانید طبق دستور مربوطه عمل کنید

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.