جزئیات ایجاد اولین شهر اداری الکترونیک کشور

به گزارش ممتازنیوز، علی رضی درباره ایجاد شهر اداری الکترونیک اظهار کرد: باید شهری انتخاب شده و ابتدا زیرساخت‌‌‌های لازم و سپس نرم افزارها ایجاد شود تا با انتقال دستگاه‌‌ها و اداره‌های دولتی، ارتباط آنها فراهم باشد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که در مالزی و تاتارستان نیز شهری با این کارکرد ایجاد شده است، افزود: در واقع کاهش تردد مردم و همچنین خدمات رسانی سهل و آسان از اهدافی است که موجب شده شکل‌گیری این شهر مطرح شود و در واقع اگر تمام وزارتخانه‌‌‌ها در این محیط جمع شوند و زیرساخت الکترونیکی و مخابراتی فراهم شود آنگاه خدمات رسانی به مردم آسان تر انجام می‌شود زیرا امکان استعلام بین دستگاه‌ها که اکنون به دلیل فقدان شبکه امن با مشکل روبرو است فراهم می‌شود.
رییس امور توسعه الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با بیان این‌که طی دو سال گذشته کارهایی را برای الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌ها انجام داده‌ایم، تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم تا نقشه راه خدمات دولت الکترونیک که تصویب شده توسط دولت ابلاغ شود همچنین اجرای ۱۰ برنامه تحول اداری را نیز دنبال می‌کنیم.
رضی همچنین با اشاره به این که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری خدمات قابل ارائه توسط دستگاه‌ها را شناسایی می‌کند و در نهایت قرارداد با دستگاه‌ها منعقد می‌شود، تصریح کرد: افزایش تعداد خدماتی که در دفاتر پیشخوان ارائه می شود منجر به افزایش درآمد و ایجاد صرفه اقتصادی برای دست اندرکاران این بخش می‌شود.
پیش‌تر عبدالعلی تاجی-معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری- اعلام کرده بود که نامه‌ای را برای شکل‌گیری شهر اداری الکترونیک تنظیم کردیم که رییس جمهوری با اصل آن موافقت کرده و کارگروهی با مسوولیت معاون اجرایی رییس جمهوری در حال بررسی است و در این راستا جلساتی نیز برگزار شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.