جشنواره بی‌اف‌آی لندن با «آرزوهای بزرگ» چارلز دیکنز به پایان می‌رسد

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «آرزوهای بزرگ» به کارگردانی مایک نیوئل در مراسم اختتامیه پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم بی‌اف‌آی لندن به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم بی‌اف‌آی لندن روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «آرزوهای بزرگ» (Great Expectation) به کارگردانی مایک نیوئل در مراسم اختتامیه این جشنواره بریتانیایی نمایش داده می شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، دیود نیکلز براساس رمانی از چارلز دیکنز فیلمنامه «آرزوهای بزرگ» را نوشته است و این فیلم سینمایی داستان یک یتیم را به تصویر می کشد که با کمک های یک انسان نیکوکار ناشناس به یک نجیب زاده تبدیل می شود. همچنین رالف فیانس، هلنا بونهام کارتر و جیسون فلمینگ نیز از جمله بازیگران سرشناس بریتانیایی هستند که در فیم درام «آرزوهای بزرگ» ایفای نقش کرده اند.

مسئولان برگزارکننده پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم بی‌اف‌آی لندن چندی پیش نیز به صورت رسمی اعلام کردند که جدیدترین اثر تیم برتون به نام «فرنکن‌وینی» (FrankenWeenie) در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) پاییز سال جاری در مراسم افتتاحیه این جشنواره بریتانیایی نمایش داده می شود.

انیمیشن «فرنکن‌وینی» که به صورت سیاه و سفید و در قالب آثار سه بعدی ساخته شده است، داستان ویکتور جوان را به تصویر می کشد که با استفاده از یک سری آزمایشات قصد دارد سگ محبوبش به نام «اسپارکی» که چندی پیش از دنیا رفته است را به این دنیا بازگرداند. همچنین بازیگرانی مانند کترین اوهارا، مارتین شورت، مارتین لاندو، چارلی تاهان، آتیکاس شافر، رابرت کاپران، کانچاتا فرل و ویونا رایدر نیز به جای شخصیت های این انیمیشن حرف زده اند.

جان آگوست به همره تیم برتون فیلمنامه «فرنکن‌وینی» را نوشته اند و این انیمیشن سینمایی بازسازی انیمیشن کوتاهی است که با همین نام و در سال ۱۹۸۴ میلادی ساخته شده بود. تیم برتون علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان و نویسنده فیلمنامه، تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فرنکن‌وینی» نیز است. همچنین بنابر اظهارات پیشین شرکت پخش کننده «فرنکن‌وینی»، این انیمیش از تاریخ ۵ اکتبر (۱۴ مهر) پاییز سال جاری روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می رود.

پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیمل بی‌اف‌آی لندن بین روزهای ۱۰ تا ۲۱ اکتبر (۱۹ تا ۳۰ مهر) پاییز سال جاری و در شهر لندن کشور اروپایی انگلستان برگزار می شود.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۲۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.