جوراب‌هایی که یک‌عمر از پا در نمی‌آیند

محبوبه عمیدی: اگر شما هم از جمله آن افرادی هستید که برای پدر خود در هر مناسبتی جوراب هدیه می‌برند (!)، باید با تولید این جوراب‌های مقاوم که اصلا خیال از بین رفتن ندارند، در مناسبت‌های بعدی به دنبال هدیه دیگری بگردید. این جوراب‌ها که از الیاف بسیارمقاوم کولار (نام تجاری ترکیبی از پاراآرامید سبک و مقاوم با دیگر آرامیدها) و کربن تهیه شده‌اند، هرگز سوراخ نمی‌شوند، خاصیت کشسانی خود را از دست نمی‌دهند و از بین نمی‌روند.

به گزارش گیزمگ، این جوراب‌های ‌سخت‌جان که اولین لباس‌های خانگی هستند که در تولید آنها ترکیب کولار و کربن به‌کار گرفته‌شده، Socrates (سقراط) نام دارند و بنا به گفته سازنده خود بسیارانعطاف‌پذیر، نرم و راحت هستند.

 

بخشی از این جوراب‌ها که انگشت‌های پا را می‌پوشاند از ترکیب کولار و رشته‌های کربنی ساخته شده و قسمت پاشنه را رشته‌های به‌هم‌پیچیده کربن تشکیل داده‌اند. این دو بخش یعنی جلوی جوراب و بخش پاشنه آن نسبت به دیگر قسمت‌ها ساده‌تر پاره می‌شوند و به همین دلیل از مواد مقاوم‌تری ساخته شده‌اند. در سایر بخش‌های این جوراب از پارچه  Lycra freshFX که با فناوری ضدافتادگی (برای حفظ حالت کشسانی آن) تهیه شده، استفاده شده و در نهایت مواد کشسانی که استاندارد نظامی دارند و حتی در شرایط خاصی مانند حرکت در میدان جنگ، خاصیت کشسانی خود را حفظ می‌کنند برای تهیه کش بخش انتهایی جوراب به کار گرفته شده‌اند.

ایده اولیه ساخت این جوراب‌ها را کمرون کارتر ۲۳ ساله که از دانشکده افسری نیروی هوایی آمریکا فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر دارد به عنوان مشاور اقتصادی این نیرو در اروپا خدمت می‌کند، مطرح کرده است. او می‌گوید: «این جوراب‌ها نه‌تنها انعطاف‌پذیر، بلکه سبک، نرم و راحت هستند و به سادگی فرم پای فرد را می‌گیرند».

به نظر می‌رسد این جوراب‌های ماندگار علاقمندان بسیاری داشته باشند. کارتر برای معرفی ایده خود به سراغ سایت Kickstarter رفته و با اینکه هنوز ۱۸ روز به اتمام زمان سرمایه‌گذاری باقی‌مانده بیش از هدف ۱۰هزار دلاری خود سرمایه جمع کرده است. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود او تنها یک‌ماه دیگر این جوراب‌ها را در دو شکل و با رنگ‌های متعدد وارد بازار خواهد کرد.

 ۵۳۲۷۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.