جوراب راه جدید برای خواب سریع

دانشمندان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی روشی جالب و غیرمنتظره ای را برای سریع به خواب رفتن پیشنهاد کرده اند.

جوراب راه جدید برای خواب سریع

به گزارش ممتاز نیوز، دانشمندان معتقدند جوراب هایی که در شب می پوشند به کاهش دمای بدن کمک کرده و این به خواب راحت کمک می کند.

کارشناسان خاطرنشان کردند که جوراب‌ها به شما امکان می‌دهند رگ‌های انتهایی را منبسط کنید و خون را به پاها وارد کنید، در نتیجه دمای بدن شروع به کاهش می‌کند. محققان از شش مرد دعوت کردند تا خواب آنها را مطالعه کنند. هر یک از شرکت کنندگان در آزمایش ابتدا با جوراب سپس بدون جوراب می‌خوابیدند.

شرکت کنندگان در این آزمایش در دمای ۲۳ درجه می خوابیدند. آنها با جوراب ۷.۵ دقیقه سریعتر از پاهای برهنه به خواب رفتند و احتمال بیدار شدنشان در شب ۷.۵ برابر کمتر بود. زمان کلی خواب نیز ۳۲ دقیقه بیشتر و بازده خواب ۷.۶ درصد بیشتر بود.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که می توان با تأثیر بر دمای پاها در تمام مدت خواب، کیفیت خواب را بهبود بخشید. با این حال، سازمان Sleep Foundation (بنیاد خواب) هشدار می دهد که این ممکن است بهترین گزینه برای افراد مسن نباشد. همچنین پوشیدن جوراب برای کسانی که مشکل گردش خون دارند توصیه نمی شود.

پیش از این، سرگئی خومیکوف، پزشک روس گفته بود که مشکلات خواب منظم می تواند آسیب جدی به قلب و مغز فرد وارد کند. دکتر خومیکوف چنین راهی برای غلبه بر بی خوابی پیشنهاد : برای این کار باید یک ساعت قبل از خواب در هوای تازه قدم بزنید و در اتاقی که دمای هوا از ۲۰ درجه تجاوز نمی کند در تاریکی کامل بخوابید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.