جوش غرور جوانی باید سریع درمان شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی رمضانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست و مو در هتل المپیک افزود: متاسفانه برخی از مردم به اشتباه گمان می‌کنند که آکنه یا جوش غرور جوانی نیاز به درمان ندارد و خود به خود بهبود پیدا می‌کند. این در حالی است که ممکن است یک فرد تا ۵۰ سالگی دچار آکنه باشد.

وی افزود: ممکن است آکنه چندین‌ سال به طول بینجامد و همین امر بر ارتباطات اجتماعی فرد تاثیر منفی می‌گذارد، بنابراین لازم است آکنه سریع درمان شود.

این متخصص پوست با اشاره به درمانهای آکنه گفت: آکنه درمانهای بسیار مختلفی دارد. برخی از درمانهای جوش غرور جوانی موضعی است که در این شرایط برای بیمار محلولها یا پمادهای حاوی آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود، پمادهای لایه‌برداری، شوینده‌های مختلف، محلولهای شستشو هم در این دسته می‌گنجند.

وی افزود: در صورت موثر نبودن این داروها و در صورت نیاز بیمار برای او داروهای هورمونی تجویز می‌کنیم البته در صورت موثر نبودن هیچ‌ یک از این روشها داروی آکوتان برای بیمار تجویز می‌شود البته لازم است این دارو تحت نظر پزشک متخصص استفاده شود و پیش از استفاده از آن و پس از آن روی بیمار آزمایش خون انجام شود. از سوی دیگر بیماران به درستی برای تحت درمان قرار گرفتن با آکوتان انتخاب شوند.

رمضانی در پایان درباره میزان موفقیت درمان آکنه گفت: آکنه در صورت اقدام به موقع درمان‌پذیر است اما اگر جای آکنه روی صورت باقی بماند امکان دارد جوشگاه‌ها به طور صددرصد درمان نشوند علاوه بر آن درمان آنها مشکل‌تر و هزینه‌ برتر نسبت به درمان آکنه است و ممکن است حتی بیمار نیاز به برش پوست و لیزر داشته باشد.
 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.