«جیگر» خوری BBC در کمپین «الاغ»ها

خبر این بود: «شخصیت عروسکی کارتونی جیگر ممنوع‌التصویر شد»! این شخصیت عروسکی که چند ماهی از خلق و تولد آن در قالب سلسله برنامه‌های کلاه قرمزی نمی‌گذرد، به همراه چند شخصیت جذاب دیگر مثل آقای همساده، فامیل دور، پسر خاله و. . . در تلویزیون و برای رده سنی کودکان و نوجوانان ایفای نقش می‌کند.

جوان آنلاین: رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی به خاطر تفکرات و سیاست‌های «دگم» و جاهلانه‌ای که توسط مدیرانش طرح‌ریزی شده، به هر دستاویزی برای ندیدن و ماسکه کردن بزرگی، تأثیر‌گذاری و جایگاه بین‌المللی ایران چنگ می‌زنند.

جریان آزاد خبر‌رسانی و پوشش اخبار بدون جهت‌گیری و با رعایت اصل بی‌طرفی به نفع مخاطب، جزو اصول اولیه و پایه‌ای‌ترین مباحث عرصه رسانه‌ای به حساب می‌آید. چند روز پیش یک خبر جالب روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی از جمله «بی بی‌سی»، «صدای امریکا» و «من و تو» قرار گرفت و بعد از چند ساعت به عنوان خبر تاپ این رسانه‌ها از لحاظ بازدید قرار گرفت که نشانه‌ای روشن از سطح علمی، بصیرت و تیزبینی مشتریان این رسانه‌هاست.
 
خبر این بود: «شخصیت عروسکی کارتونی جیگر ممنوع‌التصویر شد»! این شخصیت عروسکی که چند ماهی از خلق و تولد آن در قالب سلسله برنامه‌های کلاه قرمزی نمی‌گذرد، به همراه چند شخصیت جذاب دیگر مثل آقای همساده، فامیل دور، پسر خاله و. . . در تلویزیون و برای رده سنی کودکان و نوجوانان ایفای نقش می‌کند.
 
این الاغ اصرار دارد همه را متوجه این موضوع بکند که «خر» نیست و نامش «جیگر» است؛ ساعاتی پس از درج این خبر بود که شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی نظیر فیس بوک و گوگل پلاس محل عرض اندام بیانیه‌های متنوعی شد که از جانب برخی مذبذبین ظاهراً کارشناس و انقلابیون اینترنتی! در رسای عدم آزادی و وجود سانسور در ایران صادر می‌شد.
 
این خبر برای بنگاه سخن‌پراکنی مانند «بی بی‌سی» به درجه‌ای از اهمیت رسید که مدیران آن سعی کردند با جریان‌سازی کذایی از این خبر و به گمان باطل خود با ایجاد یک آلترناتیو خبری، اتفاقات فوق‌العاده مهم و جاری در ایران از جمله شانزدهمین نشست اجلاس‌سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را در سایه قرار بدهند؛ با گذشت چند ساعت از این رخداد مهم (به زعم بی‌بی سی و اعوانش) این خبر توسط مسئولان صداوسیما و تهیه‌کنندگان برنامه مشهور به «کلاه قرمزی» از اساس تکذیب شد.
 
بسط و گسترش دادن این خبر کذب در رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی و صدای امریکا و. . . در حالی دنبال شد که اصول ابتدایی و اولیه بررسی یک خبر از نظر صحت و سقم داشتن، توسط کسانی که داعیه موثق و امانتدار بودن را سال‌هاست به پیکره شان الصاق و سنجاق کرده‌اند، رعایت نشد؛ در این بین برخی گلادیاتورها و انقلابیون عرصه فضای مجازی! بیانات تند و آتشینی در مذمت این حرکت کاملاً سیاسی و سانسور مآبانه ایران صادرکردند و کمپینی با عنوان «همه ما جیگر هستیم» هم راه‌اندازی شد!
 
در روزگار و ایام پر خبر و اتفاقی که در آن هستیم، رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی به خاطر تفکرات و سیاست‌های «دگم» و جاهلانه‌ای که توسط مدیرانش طرح‌ریزی شده، به هر دستاویزی برای ندیدن و ماسکه کردن بزرگی، تأثیر‌گذاری و جایگاه بین‌المللی ایران چنگ می‌زنند؛ به همین علت است که حذف کاراکتر یک «الاغ» برای این رسانه‌ها به خاطر بی‌خبری به این درجه از اهمیت می‌رسد.
 
همه این کلمات قرار است به اینجا برسند که در دنیای امروز سطح فضای ذهنی و اطلاعاتی مردم آن قدر اعتلا و پیشرفت داشته است که رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی دیگر نتوانند با تولید و ترویج یکسری خزعبلات و اباطیل، به گمان خودشان جریان‌سازی بکنند تا راه برای نیل به اهداف استعماری مدیرانشان هموارتر گردد.
 
قریب یک قرن پیش در یک جنگ تبلیغات انتخاباتی در امریکا، جمهوریخواه‌ها در ضد تبلیغ علیه دموکرات‌ها، به آنها لقب «خر‌یا‌الاغ» دادند و گفتند: دموکرات‌ها هیچ‌چیزی از سیاست و اداره‌ حکومت نمی‌دانند و مثل خر می‌مانند! دموکرات‌ها نیز در مقابل به حزب جمهوریخواه [بیشتر به خاطر سرمایه‌گذاری در صنایع نظامی و بالطبع جنگ‌افروزی لقب «فیل» دادند و گفتند: درست است که به ظاهر سریع‌تر در تحقق اهداف پیش می‌رود، اما مثل فیل همه چیز را بدون توجه زیر پایش له می‌کند و می‌رود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.